Tilfreds Ancelotti: En komplet præstation

For første gang i fire El Clásicos i 2023 kunne Carlo Ancelotti i går aftes møde pressen som sejrherre og dét endda efter en overbevisende 4-0-sejr på Spotify Camp Nou. Her sagde den tilfredse cheftræner følgende:
- Det var en komplet præstation, ellers ville vi ikke have vundet 4-0 her. I første halvleg havde vi svært med at spille bolden op nedefra, men det første mål ændrede spillets mønster, og i anden halvleg skabte vi en masse skade med vores omstillinger, fordi vi fandt åbninger. Det, jeg er stolt over, er, at kedlen er varm igen, og når vi er varme, gør vi det ret godt.

- Vores tilgang var den samme som i de seneste to Clásicos. Det eneste, jeg gjorde, var at tilføje mere dybde til kampen med Rodrygo. De små detaljer afgjorde kampen. Den utrolige detalje med det første mål, som var fantastisk, definerede anden halvleg.

Om Benzema, der har scoret hattrick i sine seneste to kampe:
- Arbejdet i landsholdspausen har helt sikkert hjulpet ham. Han har fundet sin bedste form, og med den kvalitet han har, udgør han helt sikkert forskellen. Han er stadig en af de bedste spillere i verden, og i øjeblikket, og når han er i god form, så udgør han forskellen.

Om Kroos og Modric:
- Disse er kampe, hvor personlighed og erfaring er enormt vigtig. Med startopstillingen forsøgte jeg at kombinere energien fra Rodrygo, Valverde og Camavinga med Modric og Kroos’ erfaring. Det er afgørende med hensyn til at forblive stærke, når de kommer i presset. De leverede begge en utrolig præstation.

Om Camavinga, der spillede et brag af en kamp på venstrebacken:
- Han er meget ung, og han er virkelig i imponerende form, uanset om han spiller centralt på midten eller på venstre back. Han spillede rigtig godt over for Raphinha, og han vænner sig til den position. Han spillede en topklassekamp ligesom alle de andre. Jeg mener stadig, at han er venstreback i nødsituationer, og han giver os endnu en mulighed der.

Vinícius var involverede i en masse drama, da han blev skiftet ud, og om det sagde Ancelotti:
- Det var en kamp med masser af kontakt, og spændingen var høj. Det kan ske i store kampe, og jeg skiftede ham ud, fordi han havde et gult kort, og endnu et ville betyde, at han ville misse finalen. Det ville jeg ikke risikere.

Seneste artikler...