Ancelotti: Vi manglede balance

Lørdag aften tabte Real Madrid med 3-2 hjemme imod Villarreal, og efter kampen mødte Carlo Ancelotti pressen med følgende forklaring på nederlaget:
- Vi havde svært ved at genvinde bolden. Vi forsøgte at vinde den tilbage på modstanderens banehalvdel, men vi manglede balance, og derfor indkasserede vi tre mål. Villarreal spiller rigtig godt med bolden, og de tvinger dig ud af position. Vi tog føringen to gange, men vi var ikke i stand til at score det tredje, og vi tabte kampen. Den manglende balance var afgørende.

- Vi fortjente ikke at tabe, selvom vi kunne have gjort det meget bedre. Fysisk er holdet fint kørende, med så mange chancer fortjente vi ikke rigtig at tabe, men vi manglede den balance, som vi har haft i de seneste kampe. Vores niveau i ligaen er faldet sammenlignet med sidste år.

Ancelotti afviste igen-igen at ligaen er tabt:
- Vi kommer ikke til at sænke paraderne. Det kommer ikke til at ske. Der er ti kampe tilbage, og vi kommer til at kæmpe i alle kampe for at få så mange point som muligt.

Om motivationen forud for kampen:
- Det er svært at forberede sig til en kamp imellem to kampe, der er langt vigtigere, især med hensyn til motivationen. I dag havde vi ikke balance, og vi spillede ikke som et hold.

Om at spille med fire offensivspillere på samme tid i form af Asensio, Vinícius, Rodrygo og Benzema:
- Balance er meget vigtigt, men nogle gange går du til en kamp på en måde, så du ikke har meget balance med øje for plusserne og minusserne ved det. Vi ønskede at åbne kampen op, men vi havde svært ved at genvinde bolden. De spillede bolde ind mellem linjerne og kom bagom os. Hvis jeg spillede med fire angribere, er det fordi, jeg ikke mente, at balancen var det vigtigste. Hvis jeg tænkte på balancen, ville jeg have forsøgt at kontrollere det mere på midtbanen.

Om dommeren:
- Gentagende frispark giver gult kort, og jeg protesterede, fordi du ikke først kan give gult kort efter ni frispark (med henvisning til Foyths mange frispark på Vinícius, red.).

Om den kommende Chelsea-kamp:
- Med hensyn til Champions League kommer dette nederlag ikke til at påvirke vores selvtillid til onsdagens kamp, som bliver anderledes. Jeg spiller måske med den samme startellever som på Camp Nou. I dag roterede jeg mange spillere, fordi kampen imod Barcelona krævede meget af os fysisk og mentalt.

Om Tchouaméni:
- Alle var under niveau i dag. Det var svært at bibeholde 100% motivation efter Barcelona-kampen. Det er ret normalt. Nederlaget gør ondt. Jeg ønsker ikke at tale om den enkelte, kun et par spillere var på toppen i dag (i lørdags, red.).

Seneste artikler...