Ancelotti maner til besindighed før Chelsea-brag: Afgøres over 180 minutter

Real Madrid møder i morgen aften Chelsea på Santiago Bernabéu i den første af to kvartfinaleopgør i Champions League, og på dagens pressemøde udtalte Carlo Ancelotti følgende om den opgave:
- Det er vigtigt først at tænke på, at det er en dyst over 180 minutter og forsøge at spille godt i morgen. Denne kamp er ikke afgørende, men det kan give os en fordel til anden kamp. Holdet har det godt, er optimistisk og motiveret til at spille i Champions League igen og opleve endnu en magisk aften på Bernabéu.

Om at spille første kamp hjemme:
- Det er en anden måde at tænke på end i de andre Champions League-kampe, vi har spillet. Vi skal drage fordel af at spille den første kamp på hjemmebane for at komme foran til afgørelsen, som er den anden kamp. Holdet har altid gjort det godt hjemme og ude, undtagen imod PSG sidste år. Vi vil forsøge at spille en komplet kamp, forsvare os godt, bedre end mod Villarreal i lørdags, og om muligt angribe, som vi gjorde på Camp Nou i den anden kamp i Copa del Rey-semifinalen.

Om Real Madrids trup:
- Det er en gruppe, der har det godt med hinanden. De forstår, hvornår det er tid til at lave sjov, og hvornår det er tid til at være seriøs. Nogle gange har de det sjovt sammen, men de behøver ikke at få det at vide, når det er tid til at være seriøs. Håndteringen af dette omklædningsrum er meget let for mig. Jeg klarer det rigtig godt. Jeg er fantastisk til ledelse, men der er også andre aspekter. Dette hold er godt sammensat, og hvis vi vinder Copa del Rey, vil vi have vundet alle mulige turneringer hen over to sæsoner. Der er hold, der ikke klarer det i en menneskealder.

Om Chelsea:
- I dysten i sidste sæson led vi meget og havde det svært, selvom vi havde en stor fordel fra første kamp. Vi er nødt til at respektere klubben, fordi de har topspillere, og i denne type kamp med så højt et niveau af motivation vil de komme med deres bedste. De har spillere af høj kvalitet. Jeg er bedrøvet over deres situation, fordi jeg har vidunderlige minder om klubben og de mennesker, der stadig arbejder der. Jeg er Chelsea-fan, fordi jeg tilbragte to gode år der. Jeg vil ikke vende tilbage. Jeg tror, Lampard udfører et godt stykke arbejde med dem.

Om Vinícius:
- Han er ustoppelig i øjeblikket. De vil formentlig prøve at stoppe ham, men han bliver bare ved. Han er en ekstremt stabil spiller, og det, han gør, gør han hver dag. Han holder sig ikke tilbage, selv under træningen. Han giver altid alt.

Om Valverde, der har været i vælten i spansk presse efter sit slag imod Álex Baena lørdag aften:
- Han har det godt og er motiveret ligesom hele holdet. Han har trænet godt. Jeg kender ham meget godt, og han har spektakulære og ekstraordinære menneskelige kvaliteter. Jeg ønsker ikke at kommentere, hvad der skete, men i morgen vil han som altid give alt.

Om Alaba, der så småt er på vej tilbage i omdrejninger efter sine skader:
- I øjeblikket gør han det godt som centerback. I de kampe, han har spillet efter sin skade imod Valladolid og især imod Barcelona, har han gjort det meget godt.

Seneste artikler...