Alaba: Har det bedst i midterforsvaret

David Alaba var den udvalgte spiller til at deltage i dagens pressemøde forud for Champions League-kvartfinalen i morgen aften imod Chelsea. Her udtalte østrigeren følgende om den forestående kamp:
- Jeg tror, den kommer til at blive afgjort af mange faktorer, mange små detaljer. Det er en meget særlig kamp. Champions League har en unik historie, og vi er fokuserede og meget selvsikre. Vi vil opnå vores mål og vinde.

Alaba gav følgende status over sin egen forfatning:
- Jeg er klar over, hvad jeg er i stand til og over den kvalitet, jeg har til at hjælpe holdet. Jeg fokuserer altid på mig selv og arbejder hårdt. Jeg har det rigtig godt nu. Jeg har haft nogle problemer med et par skader, men jeg er selvsikker og klar til at spille.

Om at håndtere presset i Real Madrid:
- Presset er meget højt på grund af Real Madrids historie. Vi er klar over det, men vi elsker denne form for pres og evner at håndtere det. Real Madrid er en speciel klub, den bedste klub i verden, og vi skal håndtere det pres. Vi arbejder meget hårdt, og vi har masser af selvtillid. Vi ønsker, at de (fansene, red.) skal være stolte af os.

Om at spille på Estadio Santiago Bernabéu:
- Jeg tror ikke, Chelsea vil holde sig tilbage. Det er en speciel kamp på et specielt stadion og foran vores fans, som også er meget specielle. Det er ikke let at slå os hjemme foran vores fans. Det så vi i Champions League sidste år.

Om Benzema og Vinícius:
- De er en fantastisk duo. Du kan se det til træning hver dag og hver weekend i kampene. Vi er glade for at have dem med os. Det er ingen overraskelse for mig, hvor godt de spiller sammen, fordi jeg ser dem arbejde hver dag. Karim (Benzema, red.) er en leder i omklædningsrummet, og han forsøger altid at hjælpe de yngre spillere såsom Vinícius.

Om Chelsea:
- Vi undervurderer aldrig vores modstandere. Vi ved, at de har en fantastisk trup, og de er et fantastisk hold, så vi skal fokusere på os selv og være meget fokuserede på at lægge pres på dem fra første minut. De har gode spillere, og de er et stærkt hold. De ændringer, de har gennemgået i løbet af den sidste uge, kan hjælpe dem, det ved vi, men vi er nødt til at holde fokus, fordi de har stadig et fantastisk hold, og alt kan ske. De spillede mod Dortmund og slog dem. Det afgørende bliver at tror på os selv.

Om sin foretrukne position:
- Det er ingen hemmelighed, at jeg kan spille på forskellige positioner. Jeg er en fleksibel spiller, men jeg føler mig mere komfortabel i midterforsvaret, hvor jeg har spillet de sidste fire år. Det, jeg vil gøre, er at hjælpe holdet med at vinde. Jeg har haft trænere, der har ønsket at prøve at spille mig på en række positioner gennem min karriere. Nu spiller jeg i forsvaret som midterforsvarer, og jeg har det meget godt der.

Om Carlo Ancelotti:
- Han er en fantastisk træner, det har han bevist mange gange. Succes er ikke fremmed for ham, og det har vi alle set tidligere. Vi er meget glade for at have ham, og vi ville elske, at han fortsætter næste år.

Til spørgsmål angående ligaen lagde Alaba sig op af Ancelottis floskelagtige måde at svare på:
- Målet hvert år er at vinde ligaen. I år har vi tabt point, men vi skal fortsætte, forblive rolige og fokuserede og tage en kamp ad gangen. Det er det, der gør os så særlige, at vi konkurrerer indtil slutningen.

Om fejringen af trofæerne sidste år:
- Det var meget specielt, og jeg kan bekræfte, at jeg fik den stol (som han jublede med efter Benzemas scoringer imod PSG, red.), og jeg har den derhjemme.

Alaba gav til slut et tilbageblik på sin karriere:
- Jeg er meget taknemmelig for min karriere. Hvis der er en særlig spiller, jeg kan komme i tanke om, ville det være Frank Ribery, som fyldte 40 for nylig, og jeg har haft ham i tankerne de sidste par dage.

Seneste artikler...