Ancelotti: En nydelse at se Benzema og Rodrygo
Real Madrid fik en fin optakt til Chelsea-kampen tirsdag aften, da man i går på overbevisende vis slog Cádiz med 2-0 på udebane. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende om præstationen:
- Jeg er glad for den måde, som holdet spillede på. Det var en god præstation på et vigtigt tidspunkt i sæsonen. Spillernes tilgang på banen var enestående på trods af, at den var svær at forberede sig til. Disse kampe skaber større tvivl for mig til tirsdag, fordi mange spillere spillede rigtig godt. Tchouaméni, Asensio, Ceballos, Karim (Benzema, red.) som altid. Der er tvivl men også sindsro over at have mange muligheder fra bænken.
Om holdets fysiske forfatning:
- Vi har det rigtig fint, og det kan du se på banen. Holdet har energi, og det faktum, at vi har en 35-årig, som spillede en fantastisk kamp onsdag aften og tre dage senere leverede endnu en stor indsats, er et tegn på, at holdet gør det godt.
Om ligasæsonen:
- Vi kunne gøre det bedre i ligaen, men vi led en masse i januar. Vi smed points, som gav os en ulempe på det tidspunkt.
Om Benzema:
- For mig ser han ud til at være i stor form, meget frisk. Han trænede strålende i går (i forgårs, red.). Jeg fortalte ham, at jeg ville spille med ham men tage ham ud, når han blev træt, men han havde det fint helt til slut. Han var skuffet over ikke at have scoret, men det var en nydelse at se ham. Jeg tog ham ikke ud, fordi jeg nød, at han var på banen og at se hans kombinationer med Rodrygo.
Om Kroos og Vinícius, der ikke var med i kamptruppen:
- De spiller tirsdag. De kunne ikke spille i dag, fordi de begge har småproblemer. De trænede alene, men i morgen træner de som normalt og vil være klar til tirsdag.
Om Asensio:
- Han gentager det niveau, han viste sidste år. Han har måske spillet lidt mindre, men han leverer altid. Han er en afgørende spiller, fordi han kan udgøre forskellen med sine mål og assists.