Ancelotti: Camavinga er som en Ferrari
Der er midtugekampe i LaLiga i denne spillerunde, og for Real Madrid venter et udebaneopgør imod oprykkerne fra Girona. På dagens pressemøde udtalte Carlo Ancelotti følgende om den kamp:
- Girona spiller noget smukt fodbold, og de er et meget velorganiseret hold med bolden, de holder boldbesiddelsen godt. Vi er i god form. Benzema og Camavinga går glip af kampen på grund af slag. Rodrygo har ikke trænet, men han vil være okay i morgen, og Ceballos har fået for mange advarsler. Alaba og Mendy er stadig i bedring.
- Det er kun små problemer. Camavinga holdt ud i kampen mod Celta, men så mærkede han noget ubehag fra slaget. Jeg tror, han vil være klar til Almería. Alaba har det fint, han er ved at komme sig godt, og jeg tror ikke, han kommer til at være et problem til Copa del Rey-finalen.
Om Barcelona og Real Madrid i denne sæson:
- Hvis vi taler om kvaliteten af de to hold, burde der slet ikke være elleve point mellem os, og det har været tydeligt i de kampe, vi har spillet. De har vundet nogle, vi har vundet andre. Vi er to jævnbyrdige hold, og forskellen er kommet gennem små detaljer, og den vil vi skære ned på i de kommende kampe.
Om Militão:
- Hans kvalitet i luften er en af hans styrker. Lægger du et godt indlæg, er han god til at afslutte. Hans hovedstødsevner er særdeles spektakulære.
Om håndteringen af truppen:
- Det har ikke været svært, fordi både de ældre gutter og de unge forstår de beslutninger, jeg tager. De forstår den motivation, der findes i Real Madrid. Det er svære beslutninger at træffe, uanset hvilke spillere der er involveret. For eksempel var det ikke let for ham eller for mig at udelade Lucas Vázquez den anden dag. Det faktum, at alle i denne klub er enormt motiverede, betyder, at jeg kan styre truppen bedre og træffe de nødvendige beslutninger.
Om Benzema, der ikke er med i kamptruppen i denne omgang:
- Benzema vil komme sig efter sit slag, og han vil spille mod Almería og Real Sociedad. Han er enormt vigtig for os. Situationen kan håndteres, forudsat at han er 100 % fit. Han har vist et fantastisk niveau i de seneste kampe, og det vil vi bibeholde. Når han er træt, kommer han ikke til spille, men så længe han er i form, vil han gøre det, både for ham og for os.
Om akademiet:
- Akademiet er i god forfatning under Raúl og Arbeloa. De gør begge et fantastisk stykke arbejde, og de unge spillere gør virkelig fremskridt. Vi har en fantastisk ny generation af spillere, især dem fra 2003 og 2004. De er virkelig gode, og vi vil snart se dem på førsteholdet.
Om Rodrygo:
- Han har haft et lille problem med sit knæ på det seneste, men han brokker sig ikke meget. Han havde et maveproblem i dag. Rodrygo giver os en friskhed på banen, han er hurtig, bringer dynamik til spillet, og han er ikke en usædvanlig angriber. Han har ikke brug for meget hvile under kampene. Han gør et strålende stykke arbejde, og jeg håber, han kan fortsætte med at udvikle sig, fordi det er han i stand til.
Om Camavinga:
- Som alle de unge spillere gør Camavinga det godt. Han får mest muligt ud af sin tid som back for at rykke på grænserne for sit spil. Han er meget ung, han har brug for at modnes og tilegne sig erfaring og viden om den taktiske side af spillet. Han har ikke noget at lære ud fra et teknisk synspunkt, og fysisk er han som en Ferrari.
Om dødboldene:
- Vi arbejder meget på vores dødbolde, ikke så meget ud fra et defensivt perspektiv, fordi vi spiller med zoneopdækning. Du kan arbejde mere på dødbolde på dette tidspunkt af sæsonen, fordi det er mindre trættende for spillerne end det taktiske. Vi arbejder på korte hjørnespark, bagerste og forreste stolpe. Vi har så mange evner fra dødbolde, såsom Asensio, Kroos og Modrić, derefter gode afsluttere i Rüdiger, Militão og Tchouaméni, som er fantastiske i luften.
Om Hazard:
- Jeg har ikke talt meget med Hazard. Jeg vil ikke bede spillere om at komme og tale med mig. Hvis de har brug for at snakke, er jeg altid tilgængelig.
Om Asensio:
- Jeg elsker Asensio, og det samme gør adskillige andre trænere og klubber grundet den evne, han besidder. Jeg håber, han bliver her.
Om rotation af målmænd:
- Vi overvejer det, men hvis Courtois ikke har nogen problemer, kan han fortsætte. Lunin har gjort det godt, hver gang han har spillet, og jeg vil ikke udelukke, at han får noget spilletid inden udgangen af sæsonen.