Ancelotti: Modric kan blive klar til Copa del Rey-finalen
Der venter Real Madrid en midtugekamp i LaLiga i morgen aften, hvor man gæster Real Sociedad, og her følger højdepunkterne fra Carlo Ancelottis pressemøde tidligere i dag.
Om kampen imod Real Sociedad:
- Det er en krævende kamp, fordi vi spiller mod et godt hold. Vi har nogle skader, og nogle kan ikke spille, fordi de er i karantæne. Det bliver en hård kamp. Kampprogrammet giver ikke mening, men det er det, vi skal gøre. Vi rejser til San Sebastián med al verdens lyst til at spille en god kamp.
Om de småskadede spillere i truppen:
- Militão har det fint, han havde et personligt problem og sluttede sig til os til træning. Han spiller i morgen. Vi bliver nødt til at kigge på Valverdes situation, fordi han har udført individuelt arbejde i poolen, men han er måske tilbage i tide. Alaba vil ikke være tilgængelig, fordi han kun lige er begyndt at træne med gruppen. Det er gode nyheder om Modrić, da han meget vel kan være klar til lørdagens kamp.
Ancelotti havde følgende kommentar til klubbens kommende transferprojekter:
- Klubbens fremtidige projekt er at skrive under med en 9’er, for Karim (Benzema, red.) er i den alder, han er. Vi havde ikke tænkt over det før hans seneste problemer. Angrebslinjen fungerede rigtig godt sidste år, hvilket den også gør i år. Benzema har haft op- og nedture, men Vinícius og Rodrygo har begge gjort fremskridt. Asensio har også gjort det meget godt. Vores angreb har ikke været problemet i de sidste to år.
Om unge Nico Paz, der så småt er ved at bide sig fast hos Castilla:
- Han har potentialet til at spille på førsteholdet. Han har gjort det rigtig godt hos Arbeloa og for Raúls Castilla.
Til spørgsmålet om hvorvidt Vinícius bør få et rødt kort for at undgå, at han protesterer så meget, svarede Ancelotti:
- Et rødt kort? Nej, bestemt ikke. Med alle de gule kort, han har fået, er det nok. Et rødt kort er præcis det, han ikke har brug for.
Der har været snak om, at Ancelotti skal være brasiliansk landstræner til sommer, men italieneren afviser, at han skal melde tilbage om sin fremtid inden en bestemt dato:
- Jeg har ikke tænkt mig at tale om min fremtid, men den snak om en deadline er noget vrøvl. Der er ingen dato, fordi jeg ikke har talt med nogen.