Ancelotti: Vi skal levere en komplet præstation

Den første af to vigtige semifinalekampe imod Manchester City i Champions League venter i morgen aften, og her følger højdepunkterne fra Carlo Ancelottis pressemøde tidligere i dag. Her sagde han om strategien til kampen:
- Planen for i morgen er at levere en komplet præstation, at forsøge at gøre vores bedste fysisk, mentalt, motivationsmæssigt og teknisk. Med tanke på at den afgørende kamp bliver den anden kamp, ønsker vi at få en lille fordel i morgen. Lad os se, om vi kan gøre det.

- At få en fordel ville være positivt for os. Men vi skal også være på vores bedst mulige i kampen for ikke at være under kneblen for meget. Det er ikke kun et spørgsmål om resultater. Hvis du har det godt, og du er i stand til at skabe problemer og samtidig undgå dem, kan det også være en lille fordel. Det vil vi prøve at gøre i morgen. Det er en kamp, der kræver meget af alle. Når man kommer til en semifinale i en turnering som denne, er det forventeligt.

Ancelotti sammenlignede med sidste år følgende vis:
- Jeg synes, vi er på samme niveau. Det er svært at vurdere den fysiske tilstand i forhold til sidste år. Det, der tæller, er motivationen og den lyst, vi har. Jeg tror, at det at vinde Copa del Rey har givet os ekstra motivation til morgendagens kamp. Som sagt, vi er godt klar til det.

Om Manchester City:
- Det er et mere komplet hold end sidste år. De havde en meget farlig angriber i Gabriel Jesus, men Haaland har andre egenskaber. City har ikke ændret deres stil, de spiller måske lidt mere direkte og spiller lange bolde, fordi de har en anden angriber, der er stor. Men bag ham har de De Bruyne, og i mange kampe har de udnyttet situationen efter en lang bold ved at vinde andenbolden. Dette er endnu en chance (for dem, red.), men det betyder ikke, at han (Guardiola, red.) har ændret stilen. De er meget velorganiserede bagved og holder godt på bolden.

Om Haaland:
- Han er en meget farlig spiller, han har vist fantastisk kvalitet, især med de mål, han har scoret. Han er en trussel, men kun at tale om Haaland betyder ikke at tale om et meget komplet hold, som forsvarer godt, angriber godt og har masser af ideer. Vi går ikke kun efter at stoppe Haaland men efter at stoppe et hold, der virker ustoppeligt. Jeg tror, vi har en chance for at få en lige kamp, og at vi kan vinde.

Om Modric:
- Han kan spille, intet problem. Hvis han har det godt, spiller han, og det gør han i morgen. Det er åbenlyst på midtbanen. Modrić vil spille og andre. Camavinga skifter nogle gange position afhængigt af, om han har bolden eller ej. Nogle gange spiller han centralt og nogle gange mellem linjerne. Han er ikke en back, der presser på ned ad kanten, derude har vi en, der er ret farlig, i Vinícius. Han er kun back, når vi ikke har bolden, og han spiller den position.

Om de unge spillere:
- Jeg har hjulpet disse unge spillere ved at give dem spilletid og udvise tro på dem. De får det bedste ud af det, og de klarer sig rigtig godt. Det er en stor udvikling for denne klub og dens fremtid. De fremskridt, som Vinícius, Valverde, Camavinga og Rodrygo har gjort i disse to år, giver os håb for fremtiden. Og fremtiden er også i morgen.

Om skellet mellem en forsvars- og en angrebskamp:
- Hvis du forsvarer dig godt, bør du i det mindste få uafgjort. Det betyder ikke, at vi ikke vil angribe, fordi vi har kvaliteten til at gøre det. Men lad os ikke glemme, at vi sidste år i to kampe mod City lukkede fem mål ind og scorede seks. Det ville jeg gerne tage i år.

Seneste artikler...