Ancelotti i forundring over City-mål: Bolden var ude
Real Madrid spillede 1-1 i går aftes hjemme på Santiago Bernabéu i den første af to semifinaler i Champions League. Overordnet set var det en tilfreds Carlo Ancelotti, der mødte pressen efterfølgende:
- Vi kunne have vundet den, det fortjente vi, men disse ting sker. Vi tager herfra med en positiv fornemmelse før returkampen, fordi vi spillede kampen godt. I de første 20 minutter havde de bolden meget, men de skabte ikke problemer for os.
- Det er normalt, at City har boldbesiddelsen, men det skal ikke få os ud af fatning. Vi fik målet, og derfra spillede vi rigtig godt, kontrollerede kampen og skabte muligheder. Vi er meget glade for, hvordan vi håndterede kampen, og jeg håber at se en gentagelse af præstationen i returkampen.
Om returkampen:
- De kommer til at presse hårdere, fordi de er hjemme. Vores tilgang var god, og vi kontrollerede Manchester City godt i anden halvleg. Vi flyttede bolden og skabte flere chancer. I første halvleg var vi ikke særlig tålmodige med at spille bolden ud. Vi kunne have haft bolden mere i de første 20 minutter, som det var tilfældet i anden halvleg.
Om Real Madrids defensiv:
- Vi fokusererede på at kontrollere de spillere, som bevæger sig mellem linjerne såsom De Bruyne og Gündogan. Alle gjorde det fantastisk. Vi gjorde det forrygende fra et defensivt perspektiv, og de skabte slet ikke mange chancer. En én-mod-én-chance, der var offside, og på langskud. Intet andet. Holdet var meget dedikeret. Rüdiger leverede en fantastisk præstation.
Der var stor utilfredshed i Real Madrid-lejren over Manchester Citys mål, eftersom bolden tidligere burde have været dømt ude over sidelinjen til et indkast. Om det sagde Ancelotti:
- Den var ude. Det er ikke noget, jeg siger. Det gør teknologien. Det kunne man se på beIN Sports. Men ikke på VAR, fordi de så det ikke. Det virker underligt, at de ikke tjekkede det ordentligt. Det er små detaljer. Der var hjørnespark til os, men dommeren var ikke ret opmærksom (på en situation kort før 1-1-målet, red.). Og oveni det fik jeg et gult kort, og jeg spillede ikke engang. Han (dommeren, red.) var ikke særlig opmærksom, fordi spillerne på banen fortjente flere gule kort.
Om holdets forfatning:
- Når man tænker på, at vi spillede lørdag omkring midnat, var holdet rigtig godt og spillede en meget solid kamp fysisk. Nu har vi mere tid til at komme os og forberede os til onsdagens kamp (returkampen, red.).
Om holdets ældre spillere:
- Veteranerne er dem, der styrer kampens tempo. I denne slags kamp er de meget vigtige i det aspekt. De giver selvtillid til de unge, så de er besluttede på at gøre det godt.
Om Camavinga, der både assisterede 1-0-målet, men også var uheldigt impliceret i udligningen:
- Nogle gange forsøger vi at fjerne ham fra kanten, fordi når vi havde bolden, skabte han problemer i anden halvleg og gav Vinícius mere rum på siden. Som back udvikler han sig virkelig hurtigt. Han forsvarer og positionerer sig rigtig godt.