Ancelotti om Camavinga-skade: Bare et slag

Det var bestemt ikke en aften, der går over i historiebøgerne, da Real Madrid i går aftes slog Getafe med 1-0 hjemme på Santiago Bernabéu. Efter kampen havde Carlo Ancelotti alligevel nogle ord at sige, og her udtalte han sig primært om den kommende kamp imod Manchester City på onsdag:
- I dag har jeg en klar idé om onsdagens hold, jeg har slet ingen tvivl. Vi har selvtillid. Jeg har en stærk bænk med spillere, der kan bidrage i denne slags kampe. Sidste år hjalp de spillere, der kom ind fra bænken, os med at vinde Champions League.

- Men leger altid med ilden i dette job. Hvad kan jeg gøre? Jeg valgte et konkurrencedygtigt og friskt hold, så ingen kan brokke sig over, at vi giver en fordel til en modstander, der kæmper for at undgå nedrykning. De, som var trætte, spillede ikke. Det er et godt tegn, at vi går hen imod onsdag med en hel kamptrup tilgængelig.

Pep Guardiola har som så mange andre cheftrænere brokket sig over det tætpressede kampprogram. Også Ancelotti har haft sine protester, og i går udtalte han:
- Guardiola har brokket sig over kampprogrammet, som er for tætpakket. Vi spillede med mindre hvile i den første kamp, og nu er det deres tur (Manchester City spiller i dag, søndag, red.). Der er for mange kampe for alle. Det ville være bedre for dem at spille lørdag end søndag, det har de ret i. Jeg ved ikke, hvorfor vi spillede den første kamp tirsdag i stedet for onsdag. Alle trænere brokker sig over programmet, og nogle skal gøre noget ved det i fremtiden.

Om Camavinga, der måtte lade sig udskifte med smerter i knæet:
- Han slog sit knæ, men det er kun et slag. Knæet er stabilt, men han har lidt ubehag. Det er ikke noget. Han kommer sig snart. I morgen (i dag, red.) hviler han ligesom alle de andre, der har spillet. Jeg tror, at han træner med holdet mandag uden problemer.

Om Hazard og Mendy, der fik sjældne startpladser:
- De har begge gjort det godt. De mangler kampform. Det var planlagt, at Mendy skulle spille 45 minutter. Han havde det godt og kunne have fortsat, men jeg foretrak, at tage ham ud. Også Hazard, 60 minutter til en spiller, der ikke har spillet meget, var nok. Han bidrog til holdet.

Om Rüdiger, der så hele kampen fra bænken:
- Han var træt, og jeg hvilede ham for at have ham frisk til onsdag. Han kommer til at spille. Jeg ved ikke hvor mange minutter, men han kommer til at spille. Han kommer til at starte inde.

Seneste artikler...