Ancelotti: Sæsonen har været god men kunne have været bedre

Real Madrid møder i aften Valencia på udebane, og her følger de vigtigste pointer, som Carlo Ancelotti leverede på gårsdagens pressemøde. Her sagde han om aftenens opgave:
- Holdet er klar, og vi har alle spillerne til rådighed (Hazard og Mariano er ikke med i kamptruppen, red.). Vi ønsker at komme tilbage i en positiv dynamik, og i morgen har vi chancen for at gøre tingene rigtigt. Målet er at afslutte sæsonen stærkt, og Valencia kæmper med hele deres sjæl. Vi skal være klar, og det vil vi være. Vi stiller med det bedst mulige hold, fordi næsten alle er kommet sig godt. Vi hvilede godt, og holdet er i god fysisk form.

Ancelotti gav følgende vurdering af sæsonen:
- Den sidste kamp var meget dårlig, og det gør ondt på os. Sæsonen har været god, selvom den kunne have været bedre. Vi er ikke glade for vores præstation i LaLiga, men vi vandt tre turneringer og kæmpede til det sidste i Champions League.

Om Champions League-semifinalen:
- Det er en smertefuld eliminering, men det er en semifinale, det var ikke i gruppespillet eller ottendedelsfinalen. Vi har ondt, men du kan altid møde et hold i bedre form, som fortjener at vinde. Vi lykønsker Manchester City, fordi det er denne klubs værdier. Nu skal vi se fremad og til den næste Champions League-kampagne.

Om støtten fra Florentino Pérez:
- Vi talte i går, som vi gør de fleste uger. Vi havde et møde, vurderede kampen, og han viste mig sin hengivenhed og støtte. Vi talte også om de sidste par sæsoner, og vi vil fortsætte med at bevæge os fremad med samme eller større sult efter at gøre et godt stykke arbejde.

Om en eventuel fornyelse af truppen:
- Jeg ville have brug for lang tid til at tale om det, men jeg vil prøve. Overgangen begyndte allerede, før jeg ankom. Dette hold har gjort utrolige ting, men de begyndte at miste brikker tilbage i 2018, da Cristiano Ronaldo smuttede. Fra det tidspunkt begyndte de talentfulde unge at komme ind. Da jeg ankom, mistede vi andre i Varane og Ramos. Senere Marcelo, Bale, Isco. Spillere, der er blevet erstattet af unge fyre med utrolig kvalitet.

- Vinícius voksede ind i sin rolle sidste år, og nej, han er en ubestridt starter. Det samme gælder for Militão. Camavinga begyndte at arbejde sig ind sidste år og spillede fra bænken i store kampe, ligesom Rodrygo gjorde. I år er Rodrygo, Valverde og Camavinga alle nogle af de første navne på holdlisten. Tchouaméni havde en strålende tidlig del af sæsonen og startede hver kamp. Overgangen er begyndt og fortsætter i næste sæson. De unge vil have en større rolle at spille, og veteranerne vil blive involveret mindre og mindre. Det er normalt i en overgangsperiode. Det vil stoppe den dag, hvor Modrić, Kroos, Benzema, Carvajal og Nacho ikke længere er på holdet.

Om fornyelserne af kontrakterne hos spillerne med kontraktudløb:
- De bliver behandlet seriøst og professionelt. Der er forhandlinger i gang med klubben, de vil træffe de beslutninger, de finder passende. Det er på spillernes bane lige nu, og alt vil blive fikset i slutningen af sæsonen.

Om interessen fra Brasilien:
- Alle kender min situation meget godt. Jeg har en kontrakt indtil juni 2024, og klubben har allerede garanteret, at jeg vil fuldføre min kontrakt. Alle ved, at det er præcis det, jeg vil gøre.

Om Benzema:
- Det giver ingen mening at stille spørgsmålstegn ved ham. Han kan spille en dårlig kamp, men han var ikke den eneste. Holdet gjorde ikke tingene rigtigt, det var ikke Karim. Jeg synes, han stadig er en enormt vigtig spiller og en klublegende.

Om Valverde:
- Han viste ikke sin bedste form i de tidlige stadier af sæsonen, på sit bedste er han spektakulær. Han har et problem med sin fod, som har betydet, at han ikke kunne træne 100%. Det har været en meget positiv sæson for ham, han gjorde forskellen i flere kampe. Måske så vi ikke hans bedste i onsdags, men det var en dårlig dag for alle. Han er stadig en utrolig central midtbanespiller, der spiller på topniveau, og som kommer til at have en fantastisk historie i denne klub.

Om Mendy:
- Han har været et stor savn for os, fordi han viste sin defensive soliditet i sidste sæson. Det betød også, at vi var nødt til at sætte Camavinga der, som kunne have bragt os energi til midten af banen. Jeg håber, han kan forblive skadesfri, for han er en vigtig spiller for os.

Seneste artikler...