Ancelotti om Nacho og Ceballos: Fremtiden er i deres hænder
Carlo Ancelotti afholdt i går sit pressemøde forud for sæsonen sidste Real Madrid-kamp, der spilles i aften på Santiago Bernabéu imod Athletic Club. Her udtalte italieneren:
- Jeg vil gerne afslutte sæsonen godt. Vi har opgaven med at ende på andenpladsen i ligaen, hvilket ikke er, hvad vi ønskede i starten af sæsonen, men vi vil gerne sige på gensyn til fansene på den bedst mulige måde.
- Holdet er i god form, alle er klar til at spille. Mariano vil ikke være i stand til at starte kampen, men resten af truppen er til rådighed. Vi ønsker at afslutte denne sæson stærkt, hvile og forberede os til næste sæson. Der er spillere her, som er på kontrakt, og andre, der afslutter deres. Vi kommer til at have en lidt anderledes trup næste sæson, men det bliver en konkurrencedygtig trup, som jeg er spændt på.
Om spillerne med kontraktudløb:
- De har alle leveret, de har givet alt, især de spillere, hvis kontrakter var ved at udløbe såsom Ceballos, Modrić, Asensio, Nacho og Kroos. De har alle præsteret rigtig godt, de har været seriøse, og sagen med deres kontrakter har slet ikke påvirket dem.
Om sit forhold til klubben:
- Det er stadig som en bryllupsrejse for mig i Real Madrid. Jeg har ikke haft problemer med klubben. Tværtimod. Denne periode har forbedret vores forhold. Vi bevæger os fremad. Jeg er glad for at fortsætte og forsøge at gøre det bedre næste sæson.
Om Nacho og Ceballos:
- De ved præcis, hvad vi synes om dem. De forstår det tydeligt. De venter til slutningen af sæsonen med at tage en beslutning, og alt er i deres hænder.
Om Benzema:
- Benzema er klar til at spille i morgen (i aften, red.), han er kommet sig godt, og han har et år tilbage af sin kontrakt.
Om sæsonen som helhed:
- Det har været en meget lang og hård sæson. Vi har arbejdet meget hårdt, vi har ikke haft tid, og nogle gange har jeg ikke formået at overføre det højeste niveau af motivation, fordi det er svært at gøre det hver tredje dag. Jeg har givet alt. Jeg giver mig selv en positiv karakter, men jeg vil gøre det bedre næste sæson.
Om Harry Kane, der rygtes til Real Madrid, hvis Benzema smutter:
- Jeg kan tale om min fremtid, men ikke fremtiden for truppen, som der arbejdes på. Kane er en topspiller, men han er en Tottenham-spiller, og vi skal respektere både spilleren og klubben.