Benzema: Real Madrid vil altid være en del af mit liv
Karim Benzema var også på talerstolen i går ved afskedsceremonien i Ciudad Real Madrid i Valdebebas og her forklarede han blandt andet, at livet ind i mellem byder på muligheder, som man ikke kan sige nej til og at det var grunden til, at han pludselig forlod klubben på et tidspunkt, hvor han ellers var indstillet på at blive.
Herudover fortalte den franske legende også, at han har været umådeligt glad for sin tid i Real Madrid og aldrig vil glemme, hvordan Florentino Pérez personligt mødte op hjemme hos Benzemas forældre for at snakke med dem og spilleren selv om skiftet til den spanske hovedstad.
Senere på dagen udsendte han et officielt afskedsbred, hvor han skrev følgende:
- Efter alle disse år her, er tiden kommet til at tage afsked med den klub, som blev mit hjem, nemlig Real Madrid. Jeg har haft det privilegium at bære denne trøje og repræsentere denne eksemplariske klub. Jeg er meget taknemmelig over for min præsident, mine holdkammerater, mine trænere, personalet og alle, som har deltaget i min tid i Real Madrid. Deres utrættelige støtte og tillid har været essentielle i min udvikling som spiller og som menneske.
Selv om jeg forlader Real Madrid, vil jeg altid bære en del af denne klub i mit hjerte. Real Madrid vil altid være en integreret del af mit liv og jeg vil fortsætte med at følge succeserne for dette ekstraordinære hold. Tak til alle for den glæde og den støtte, som I har givet mig gennem alle disse år. Jeg tager afsked med en dybfølt følelse af taknemmelighed og et følelsesmæssigt farvel. Hala Madrid! I al min kærlighed.