Brahim Díaz: Er glad hvor end træneren bruger mig

Brahim Díaz fik efter dagens præsentation i Real Madrid lov til selv at sætte nogle ord på sin retur til den spanske hovedstadsklub. Her udtalte han:
- Jeg er vokset og modnet hos Milan over de seneste tre år både på og udenfor banen. Jeg ønsker at blive succesfuld i Real Madrid, det bedste hold i verden. Jeg er meget glad for at være tilbage.

Om sine egne styrker:
- Jeg er heldig med at være i stand til at spille med begge fødder, hvilket giver mig en fordel. Min bedste position er, hvor end træneren spiller mig. Ude på kanten får du mere balance, og centralt kan du kombinere med spillerne oppe foran. Jeg vil være glad, hvor end træneren bruger mig.

Om Benzemas afsked:
- Benzema er en stor spiller, og det tilføjer en masse pres, at han smutter, men det er det smukke. Du skal yde dit bedste, og jeg er sikker på, at jeg vil være på niveau, og jeg vil repræsentere Madrid som den bedste klub i verden.

Brahim afviste at have snakket med Ancelotti:
- Jeg har ikke snakket med ham endnu. Det vil jeg gøre, og jeg vil blive sat ind i tingene. Jeg er glad for at være i stand til at arbejde med ham.

Om sine holdkammerater:
- Jeg har venner her, og jeg har snakket med nogle af dem. De har lykønsket mig med min retur, og de ser frem til at se mig, ligesom jeg ser frem til at se dem.

Om sin rolle i truppen:
- Der er konkurrence, men det er en god ting. Jeg er på det bedste hold i verden med de bedste spillere, og det er godt for både træneren og Real Madrid. Jeg kommer naturligvis tilbage for at få succes men altid gennem hårdt arbejde, ydmyghed og det konstante begær efter at lære af det fantastiske omklædningsrum her, som fortsætter med at vinde ting. Jeg skal arbejde hårdt og lytte til træneren.

Om sin tid hos Milan:
- Jeg er meget taknemmelig over for Milan, som hjalp mig med at vokse. De tre år, jeg har været der, har været meget brugbare. Jeg vandt Serie A og nåede semifinalerne i Champions League. Jeg var meget glad, og de behandlede mig godt. Muligheden for at komme til Real Madrid viste sig i slutningen af sæsonen, og de respekterede altid timingen.

Brahim har også spillet i Premier League for Manchester City, og han sagde følgende om forskellene på den engelske, spanske og italienske liga:
- Jeg har været så heldig at spille i tre store ligaer, og jeg har lært fra hver af dem. Hver af dem er kommet på et forskelligt tidspunkt. Jeg var ung i de første to, og jeg er stadig ung nu men mere moden. Det er mere fysisk i England. Her er spillet mere teknisk og spilles mere på jorden. Det har tilladt mig at vokse og at komme her med motivation.

Seneste artikler...