Bellingham: Pengene betød ikke noget for mig
Jude Bellingham blev I dag præsenteret i Real Madrid og den blot 19-årige spiller viste præcis, hvorfor han allerede fra dag et vil blive en publikumsyndling.
Englænderen viste nemlig stor modenhed og respekt for sine omgivelser, da han på pressemødet svarede på journalisternes mange spørgsmål.
Vi bringer de vigtigste punkter her:
Spillestil:
- Jeg er en midtbanespiller, der bevæger mig overalt på banen. Jeg kan gøre alt det, som træneren beder mig om og det vil jeg gerne vise her, uanset hvor træneren placerer mig på banen, så gør jeg det for at hjælpe holdet.
Følelser, da han fik kendskab til Real Madrids interesse:
- Det er ikke noget, man forventer. Hjertet hoppede lige en ekstra gang. Det kan man ikke forklare.
Presset ved at spille i Real Madrid:
- Forventningerne vil fortsat være høje og den erfaring jeg har kan forhåbentlig hjælpe mig med at få succes i dette projekt.
Prisskiltet:
- Jeg bekymrer mig ikke alverden om prisskiltet. Jeg kender det ikke engang. Målet er det samme: At hjælpe Real Madrid med fortsat at være det bedste hold i verden. Jeg vil tale på banen.
Hvordan Real Madrid-karrieren kan hjælpe ham på landsholdet:
- Jeg vil få masser af erfaring ved at spille i Spanien. Det er helt anderledes. Alle holdkammerater på landsholdet har hjulpet mig.
Forventninger til skiftet:
- Jeg ved hvilket niveau jeg skal være på. VM gav stor læring til mig og her ønsker jeg at vinde og fortsat udvikle mig.
Presset fra de engelske fans for at vende hjem til Premier League:
- På landsholdet ønskede alle at jeg vendte tilbage til Premier League, men jeg ville gerne ud af min komfortzone. Muligheden for at komme til Real Madrid måtte jeg bare udnytte. Det er ikke fordi de andre hold ikke er gode.
Hvad har imponeret mest ved at være i Real Madrid:
- Salen, hvor jeg underskrev kontrakten. Med alle trofæerne. Man ønsker at røre dem med sine egne hænder.
Zidane:
- Han ville ikke forstyrre for meget ved CL-finalen i Paris (Hvor Bellingham var til stede, red.). Det er en stor ære at bære hans nummer. Han er en ekstraordinær person og jeg respekterer ham rigtig meget.
At vinde titler med Real Madrid:
- I år formåede de ikke at vinde hverken LaLiga eller Champions League, men jeg vil gerne hjælpe holdet til at vinde flere titler.
Hvornår han besluttede sig for at skifte til Real Madrid:
- Det præcise øjeblik er svært at sige. Da de kom hjem til mig, var et afgørende øjeblik. Jeg var med til finalen i Paris og man har gjort rigtig meget for at få mig hertil.
Real Madrids spillestil:
- Jeg har altid været stor fan af Real Madrids kampe. Når spillerne er på banen, er det ekstraordinært. Det er et hold, man altid gerne vil til og deres ideer om spillet er passioneret og dette er en mulighed, jeg ikke kunne afslå.
Ansvaret ved at bære trøje nr. 5:
- Zidane er en spiller, som jeg altid har værdsat og beundret meget. Jeg vil forsøge at følge min egen vej og forsøge at være på niveau med trøjenummeret.
At dele omklædningsrum med Kroos og Modric:
- Det bliver en uvurderlig oplevelse. Det bliver ekstraordinært og jeg forventer at lære alt det, jeg overhovedet kan. Jeg vil presse dem, så meget jeg kan og jeg forventer at de ikke bliver irriterede på mig. Det er store spillere og store personer og jeg er spændt på at være på hold med dem.
Krav:
- Jeg har et stort ansvar. Når jeg spiller med ældre spillere, skal jeg lære hurtigere og det har jeg gjort i hver eneste sæson. Jeg ved, hvad det betyder og jeg forventer at gøre det godt her.
Madridismo-følelse:
- Respekten i England for Real Madrid er ekstraordinær. Jeg har lært de ting, de har opnået og det interesserede mig rigtig meget, det er det som gør holdet meget attraktivt og det bedste i verden.
Betydning for ham og hans familie:
- Min far græd. Det glæder mig at de er så stolte og det betyder meget at komme til denne klub. Handlen er kommet i stand takket være min familie og klubben, som har behandlet os rigtig godt og det er jeg meget taknemmelig for.
Ancelotti:
- Jeg har snakket med ham og han er en utrolig træner. Hans meritter taler for sig selv. Jeg er glad for, at han ønskede mig på sit hold.
Trøje nr. 5:
- Jeg vil gerne sende min tak til Vallejo for at overlade trøje nr. 5 til mig. Jeg snakkede med ham og han er en fantastisk fyr og jeg er meget taknemmelig. Jeg beundrer Zidane meget og nummeret inspirerer mig.
Begrundelse for at vælge Real Madrid:
- Penge betyder ikke så meget for mig, jeg tænkte ikke på det, da jeg traf beslutningen. Jeg forelskede mig i den følelse, som Real Madrid gav mig og jeg ønskede at komme hertil hurtigt. Real Madrid er det største hold for mig.
Glæde ved at komme til Real Madrid:
- Det er den største klub i historien og der er ikke mange spillere, der får muligheden for at spille i så historisk en klub som Real Madrid. Jeg er meget taknemmelig.