Fran García om sin retur til Real Madrid: Nyder det som et lille barn
Fran García er seneste mand til at give et interview til Real Madrids egne medier, og her reflekterede venstrebacken således over tilværelsen i den klub, han fik sin fodboldopvækst i:
- Vi ved, at sæsonen er virkelig lang med flere turneringer, og vi skal være så godt forberedte som muligt og gå ind til venskabskampene i god form.
- Jeg var heldig nok til at dele omklædningsrum med nogle af disse spillere hen mod slutningen af min tid hos Castilla, da jeg kom til at træne med dem nogle gange. Det er som en familie, der er altid en god atmosfære. Det er meget vigtigt. Jeg er begejstret over at være her og fortsætte med at vokse.
Om Carlo Ancelotti:
- Han er meget tæt med spillerne, og han har altid en hånd med i forhold til at rette på ethvert element i spillet. Han forsøger at guide mig med diverse positionelle elementer, hvor jeg skal være, når vi spiller bolden op nedefra. Jeg er virkelig glad, både med ham og trænerstaben, fordi den nærhed hjælper virkelig, især for nye spillere.
Om optaktssæsonen:
- De første par dage tilbage er altid intense, især i de tidlige uger, fordi vi skal tilbage i sving efter ferien. Der er meget arbejde i fitnesscenteret og oveni det Pintus’ øvelser på banen, som vi alle kender så godt.
Om sin egen form:
- Jeg har altid passet på mig selv, og jeg er meget dedikeret i den henseende. At være her og have chancen for at vokse med disse faciliteter og alt det andet, vi har tilgængeligt, er utroligt. Jeg nyder det som et lille barn.
Om at returnere til Real Madrid:
- Jeg er så stolt og begejstret for at være tilbage her efter tre år væk. At være tilbage på det sted, der har været mit hjem, siden jeg var 13 år gammel, gør en utrolig glad og stolt over alt det arbejde, du har lavet.
Om sin udvikling siden sin ankomst på akademiet:
- Jeg ser stadig en ung dreng, som forlod sit hjem fuld af spænding og sult efter at komme og gøre, hvad han elsker mest hos sin drømmeklub. Jeg havde muligheden for at vokse og lægge min sti som spiller og person, fordi jeg forlod mit hjem så ung. Rayo gav mig chancen for at fortsætte med at vokse og modne, både personligt og i min fodbold. Nu kommer jeg tilbage som en mand, og jeg vil forsøge at bevise, at jeg hører til her.
Fran blev spurgt ind til, om han er blevet overrasket over Brahim Díaz, Bellingham og Güler, og her svarede han:
- Jeg vil fremhæve, hvor godt de alle har tilpasset sig efter at komme fra forskellige lande. De kommer rigtig godt ud af det med resten af gruppen, og det reflekterer meget godt, hvordan vi gør tingene her.