Kroos: Kampene i USA er altid store begivenheder
Real Madrids egne medier har været en tur forbi Toni Kroos på Valdebebas, og sagde tyskeren følgende ord om holdets forestående træningstur til USA:
- Det er specielt at tage til USA, da det er den eneste mulighed for os til at spille der i løbet af året, da vi i løbet af sæsonen spiller i Spanien og andre lande tæt på os. Vi glæder os altid til at tage derover om sommeren og møde de mange fans, vi har der. Vi ser, hvordan de byder os varmt velkommen hvert år, og at se fire byer til fire kampe er fantastisk.
- Optaktssæsonen er altid hårdt arbejde, da du forsøger at lægge fundamentet, der vil hjælpe dig igennem sæsonen. Det er det, vi gør. Vi fortsætter med at arbejde med og uden bold, det er mere eller mindre det samme hvert år. Vi har ikke så meget tid, fordi vi har disse ni dage her, og derefter begynder vi med træningskampene.
Om turen til USA:
- Vi har fire kampe foran os, og kampene betyder, at du ikke har så meget tid til at træne så hårdt. Kampene er vigtige for at få tempoet op, så dagene her er meget vigtige for at lægge fundamentet for hele sæsonen. Det vigtigste er at komme op i fart, især i den første kamp, og genfinde følelsen af at være ude på banen. Der er altid en fantastisk atmosfære i USA. Real Madrid og Manchester United er måske de to klubber med flest fans der. Så jeg forventer en fantastisk atmosfære, men det er også en stor chance for dem til at se os spille, fordi alle vores kampe er i Europa i løbet af sæsonen. Kampene i USA er altid store begivenheder.
Om den kommende venskabs-Clásico:
- Det er en særlig kamp og på et specielt stadion, hvilket er, hvad kampen fortjener. Denne kamp er sandsynligvis ikke en venskabskamp. Jeg mener, at en Clásico mod Barcelona aldrig kan være en venskabskamp. Denne slags kampe vil hjælpe os med at komme op i tempo, det vil være vores tredje kamp der. Jeg tror, vi vil blive bedre for hver kamp og forbedre vores form.
- Holdet vil allerede have spillet to kampe for at finde sammen igen efter sommeren, og det er altid vigtigt at genfinde følelsen af at spille sammen. Forhåbentlig er vi på dét punkt mod Barcelona, og forhåbentlig kan vi levere en god præstation, en god kamp for vores fans derovre og vinde, for det er aldrig en venskabskamp mod Barcelona.
Om fodbolden i USA:
- Man kan sige, at fodbold i USA bliver bedre, vokser. De er værter for VM i 2026, så jeg tror, idéen er at vokse, og det kan man se. Flere spillere kommer nu til deres liga. Deres liga vil forbedre sig, vokse og blive større og større. Det er deres idé. Især med VM for øje. Det er altid godt, hvis holdene forbedrer sig. Jeg synes, USA har meget potentiale, når det kommer til fodbold. Der er mange store byer som Orlando, hvor man kan opbygge fantastiske fodboldhold.