Ancelotti efter Milan-sejr: Bellinghams kvalitet er utrolig

Real Madrid kom bagud med 2-0 imod AC Milan, da de to hold dystede i morges klokken 4:00 dansk tid, men man formåede at vende kampen og vinde 3-2 på to scoringer af Fede Valverde og én af Vinícius. Efter kampen mødte Carlo Ancelotti pressen på Rose Bowl Stadium i Los Angeles, hvor han udtalte:
- Jeg kunne virkelig godt lide Bellingham. Vi har ting, vi skal ændre, som måden vi spiller ud bagfra på. Vi forsøgte at spille mere gennem midten end ude på kanten for at udnytte rummet mellem linjerne bedst muligt.

- Bellingham spillede rigtig godt, og holdet skal vænne sig til hans kvalitet, som er utrolig. Hans løb ind i feltet er enormt vigtige for holdet. Jeg kan godt lide systemet, men vi så nogle fejl. Vi spillede ikke bolden ud, som vi skulle, men jeg var tilfreds med kampen generelt.

Yderligere om Bellinghams kvaliteter:
- Han er en fantastisk spiller, meget vigtig for os, fordi han er en komplet midtbanespiller, og han bringer virkelig tempo og intensitet til spillet. Han bevæger sig ekstremt godt uden bolden, og han er anderledes end vores andre midtbanespillere. Han udnytter det frie rum og tilføjer en anden dimension til denne trup, hvilket er fantastisk.

Om Brahim Díaz, der startede i angrebet sammen med Joselu:
- Han kom stærkt tilbage. Efter to sæsoner med Milan (han har været der i tre sæsoner, red.) har han evnen til at spille for Real Madrid. Han har kvalitet på den position, han spiller godt mellem linjerne, og han er endnu en mulighed for os. Jeg håber, vi kan nyde hans fodbold hele sæsonen.

Om sine taktiske ændringer:
- Vi skal prøve at presse højere oppe på banen. Med diamanten i midten af banen presser vi mere gennem midten. Det er ikke det bedste system fra et defensivt synspunkt, men jeg er nødt til at tilpasse mig spillerne og finde en balance mellem forsvar og angreb.

Om 4-3-3 systemet:
- Hvis vi skal spille 4-3-3, så er min centrale angriber Rodrygo, som gjorde det strålende sidste sæson. På venstre side (han mener formentlig højre, red.) har vi Arda Güler og Valverde. Vi kunne også spille med en nummer 10 og en central angriber, som Bellingham og Rodrygo.

Seneste artikler...