Valverde efter kampens spiller-kåring: Min motivation er på sit højeste
Det var to lynhurtige scoringer af Fede Valverde i anden halvleg af dagens kamp imod AC Milan, der fik Real Madrid resultatmæssigt tilbage på sporet, så man kunne ende med at besejre italienerne med 3-2. Han var den eneste sammen med Andriy Lunin, der spillede alle 90 minutter, og efter kampen blev han kåret som kampens spiller.
Valverde fik også lejlighed til at udtalte sig til pressen efter kampen, hvor han sagde:
- Det var fantastisk at få sejren og at kunne dele den med fansene. Det er den første kamp i sæsonen, vi kom ind i den med lidt træthed fra træningen i optaktssæsonen, og nu begynder vi at vænne os til trænerens system. Vi kommer til at få det meget bedre hen ad vejen.
- Jeg er startet sæsonen med en motivation, der er på sit højeste, den samme sult og lyst som altid til at nå mine mål med denne klub. Jeg forsøger at nyde det sammen med holdet og mine holdkammerater, der altid hjælper mig med at være på mit bedste. Det er smukt at være en del af dette.
Om presset på holdet:
- Når du scorer et mål efter at have været bagud med 0-2, øger holdet presset, da du forsøger at få udligningen. Sådan gik det. Jeg vandt bolden tilbage, og den endte i nettet.
Valverde udtalte sig også om den afgørende scoring, der kom efter, at han selv vandt bolden, hvorefter Modric sendte Vinícius i dybden med en drømmebold. Om det sagde Valverde:
- Jeg nyder at vinde bolden tilbage, se Modrić levere sådan nogle afleveringer, og så se Vinícius afslutte så fremragende. Dette er en fantastisk gruppe, og hvis vi alle trækker i samme retning, vil vi opnå store ting, og vi er så spændte på denne sæson.
Også Fran García, der blev skiftet ind til anden halvleg og gjorde en fin figur, udtalte sig efter kampen. Her sagde han:
- Jeg er tilfreds med, hvordan kampen endte, fordi jeg fik lov til at spille. Jeg er virkelig glad for at starte ud med dette hold. Vi har arbejdet hårdt, forstået hvad hver enkelt af os skal gøre og hjulpet hinanden. Vi kan tilpasse os en anden spillestil eller hvad som helst, Ancelotti beder os om.
- Det er en drøm og en stor ære at trække denne trøje over hovedet igen, at bære disse farver. Det er virkelig utroligt for mig. Jeg havde motivationen og ambitionen for at vende tilbage og bære denne trøje igen for at forsvare Madrid-logoet.
Om at spille sammen med Vinícius, som han formentlig kommer til at have foran sig på banen i størstedelen af de kampe, han kommer til at spille:
- Jeg var sammen med Vini hos Castilla, og jeg talte med ham om det forleden. Jeg er stolt af, hvordan vi har spillet sammen, og vi skal blive ved med at arbejde hårdt.
Om at komme til Los Angeles med Real Madrid:
- Når du oplever, hvad Real Madrid betyder, begynder du at se det på en anden måde. At komme til Los Angeles og se alle så spændte på at se kampen, gør dig bare så glad.