Kroos om Güler: Et særligt talent med lysten til at lære

Endnu har vi ikke haft mulighed for at se 18-årige Arda Güler i aktion i Real Madrid-trøjen, da en mindre skade har holdt ham ude, men skal vi tro Toni Kroos, er der godt i vente.

I sin podcast udtaler tyskeren om den unge tyrker:
- Det skal siges, at han har et stort talent for sin alder. Han har en meget, meget fin venstrefod. Og han vil vise det mange gange. Han har et godt spark med venstre, han er meget teknisk dygtig, især i små rum. Jeg tror, det er et ret godt og intelligent køb, især med henblik på fremtiden.

Kroos maner dog samtidig til besindighed:
- Han har helt sikkert meget med i bagagen for at kunne få succes her. Det har han. På den anden side skal man være lidt forsigtig med for mange forventninger. Det har også været tilfældet med spillere, der i sidste ende ikke levede op til dem. Især i denne klub er der andre faktorer, der afgør, om nogen har succes eller ej. Det handler ikke kun om talent, teknik eller spark.

- Hvor fysisk stærk er man? Hvordan håndterer man modgang? Hvor tilbøjelig er man til skader? Hvordan håndterer man presset ved at spille i en klub som denne? Hvilken personlighed har man for at gøre sig gældende på et hold som dette? Det er spørgsmål, jeg ikke engang kan begynde at besvare. Derfor er jeg forsigtig med for mange superlativer, men jeg tror, han har et særligt talent som fodboldspiller.

Kroos roste også Gülers nysgerrighed:
- Han er en af de talenter, der spørger: 'Hvordan gør du det?'. Han vil have tips og råd. Der er mange 18-årige spillere, der tror, de allerede er virkelig gode og ikke har brug for råd overhovedet. Men han har mentaliteten til at lære.

Seneste artikler...