Ancelotti: Bellingham er enestående
Carlo Ancelotti mødte pressen efter kampen i går aftes, hvor Real Madrid slog Athletic Club med 2-0 på baskernes hjemmebane, og han havde følgende analyse af opgøret:
- Vi spillede godt, især i første halvleg, hvor vi viste meget intensitet. I anden halvleg bremsede vi op og havde mindre kontrol, men vi gjorde det godt i defensiven.
- Det er tydeligt, at når holdet er kollektivt engageret og har den rette attitude, er vi stærkere defensivt. Holdet var godt positioneret og stærkt i duellerne. I første halvleg genvandt vi mange bolde. Holdet er komfortabelt med at spille på denne måde, og vi arbejdede rigtig godt defensivt.
Om Bellingham:
- Han er enestående. Han har masser af personlighed og har tilpasset sig holdets system meget hurtigt. Det virker som om, han har været hos os i lang tid, og han er en meget talentfuld spiller.
Om Rodrygo:
- Han besidder andre egenskaber end Joselu. Han kombinerede rigtig godt med Valverde og Carvajal på højre fløj. Han tilpasser sig dette system rigtig godt, ligesom Vinícius. De er meget unge, og de udvikler sig fint, men de skal fortsætte med denne udvikling. Forhåbentlig kan Rodrygo score flere mål end han gjorde sidste sæson.
Om Militão, der så ud til at gå ud med en alvorlig knæskade:
- Han forstuvede sit knæ. Det ser ikke godt ud, og vi vil vurdere det i de kommende timer. Forhåbentlig er det ikke alvorligt. Vi er bekymrede, og vi udelukker ikke noget.
Om Lunin:
- Han klarede sig rigtig godt. Han var meget rolig og fokuseret. Han spillede bolden godt ud bagfra, og han var god med de høje bolde. Han viste selvtillid og koncentration.
Om Kroos og Modrić, som begge startede på bænken:
- De er en del af en trup, der har meget kvalitet. Jeg kan ikke sige, at de kommer til at være udskiftere. De er meget vigtige spillere. Jeg har valgt denne startopstilling i dag, men jeg kan ændre den næste uge.