Bellingham om sit første mål: Jeg var heldig, at den gik ind
Efter 2-0-sejren over Athletic Club udtalte målscorerne Rodrygo og Bellingham samt anføreren på dagen, Carvajal, sig til pressen, og her følger deres ord.
Vi lægger ud med Rodrygos syn på kampen:
- Vi er meget tilfredse, og alt gik, som vi håbede. Vi trænede sådan her for at starte sæsonen godt. Vi vidste, det ville blive en hård kamp, men vi spillede virkelig godt og var komfortable. Jeg er glad for at have scoret. Jeg spillede i en rolle, jeg kan lide, mere centralt. Målet kom fra samspillet med Carvajal, vi øvede det til træning, og i dag lykkedes det i kampen. Han spillede bolden til mig, jeg studsede den tilbage til ham, og så var det en fin afslutning.
Om at skabe chancer:
- Vi gjorde det rigtig godt, vi skabte chancer, og vi kunne have scoret flere mål. Det er godt, for det er den første ligakamp, og vi bliver gradvist bedre. Det vigtige er, at vi skaber chancer, og jeg håber, at vi i de kommende kampe bliver bedre og scorer flere mål.
Om kampens anden målscorer, Bellingham:
- Jeg er glad for at spille med ham. Han er en stor spiller, en topspiller, og han kommer til at hjælpe os meget i denne sæson.
Carvajal udtalte efter kampen:
- Det var en ret komplet kamp. Holdet var meget godt defensivt, men i anden halvleg pressede modstanderen frem og skabte nogle farlige situationer for os. Generelt er vi glade for at starte ligaen på denne måde. Optaktssæsonen hjælper os med at forberede os fysisk og til denne nye spillestil. Holdet gjorde det rigtig godt både i angrebet og i forsvaret. Vi forstår idéerne, og jeg håber, vi kan fortsætte på denne måde i de næste kampe.
Om kampen om spilletid i truppen:
- Træneren fortalte os, at han så meget konkurrence til træning, og at alle gerne vil spille. At få spilletid er meget værdifuldt i denne trup, og det er godt for holdet.
Om Bellingham:
- Endnu en gang har han vist sin kvalitet, han er meget engageret defensivt, og han har været en ekstraordinær tilføjelse.
Bellingham blev kåret som kampens spiller af LaLiga, og englænderen sagde selv efter sin første officielle Real Madrid-kamp:
- Denne kamp var meget særlig for mig, og det vigtigste er sejren. Jeg var heldig at score. Det er tre point at starte sæsonen med. Vi dominerede og skabte mange chancer. I anden halvleg havde vi det lidt svært, og vi måtte kæmpe. Vi forsvarede os godt og spillede rigtig godt på kontraangreb, og vi kunne have scoret flere mål.
Om sit første mål i LaLiga:
- Hvis du afslutter, har du en chance for at score. Jeg ramte ikke bolden godt, men jeg var heldig, at den gik ind, og det lykkedes.
Om sine holdkammerater:
- Jeg nyder virkelig at spille med mine holdkammerater på grund af, hvad de gør med og uden bolden. Det er en fornøjelse at være sammen med dem, og det får mig til at smile at spille med dem. Jeg er meget tilfreds med sejren og målet.