Ancelotti: Kroos og Modric kommer måske til at spille færre minutter

Jude Bellingham blev dobbelt målscorer i 3-1-sejren i går aftes over Almería, og Carlo Ancelotti udtalte sig naturligvis om englænderens præstation efter kampen. Her sagde han:
- Bellingham er faldet så godt til på grund af hans modenhed og personlighed samt det faktum, at han har været i Tyskland i de sidste tre år. Disse elementer har virkelig hjulpet ham med at tilpasse sig godt til LaLiga og vores stil. Han er i god form.

Nærmere omkring kampen sagde Ancelotti:
- De overrumplede os med deres første kontraangreb, det var stort set perfekt. Vi kunne have håndteret det bedre, men nogle gange skal du give kredit til deres kvalitet foran, det var en fantastisk sekvens, og de fik målet. Vi mistede ikke kontrollen og arbejdede os gradvist ind i kampen. Vi havde mange chancer og bevægede os virkelig godt, der er ingen faste positioner. Det gør det svært for modstanderne defensivt. Vi har stor variation, og det hjælper os med at skabe chancer.

Om spilsystemet:
- Der er intet fast system i øjeblikket. Vi startede med en lav blok, og da Modrić og Camavinga kom ind, spillede vi med to firemandskæder, og vi følte os komfortable. Defensivt har du lidt sværere ved at kontrollere kanterne, men offensivt giver dette system dig alle mulige muligheder.

Om Lunin og Kepa:
- Lunin spillede rigtig godt, ligesom han gjorde i Bilbao. Vi har tillid til ham, ligesom vi har til Kepa. Han bliver nødt til at spille før eller senere, og det kan blive i den næste kamp.

Om Kroos og Modric:
- Kroos leverede en meget god præstation med bolden, han viste sand kontrol. Modrić håndterede også bolden og kampens fase fremragende, da han kom ind. De vil stadig have en meget vigtig rolle at spille, men det kan være, at de spiller færre minutter, jeg er ikke sikker.

Spurgt ind til Vinícius’ målsætninger for sæsonen svarede Ancelotti:
- Jeg har ikke sat målsætninger for nogen. De (spillerne, red.) gør et fantastisk stykke arbejde, for deres mobilitet er en fantastisk måde for os til at skabe chancer på. De vil fortsætte i samme spor, selvfølgelig. Der kan være færre chancer i visse kampe, men bænken er godt dækket med Joselu, der har anderledes kvaliteter. Hans tilstedeværelse i straffesparksområdet bliver meget vigtig.

Ancelotti blev spurgt ind til en kort meningsudveksling med Vinícius i løbet af kampen, og det forklarede han således:
- Vi snakkede om ham, der gav bolden væk unødvendigt i feltet. Intet særligt. Jeg vil ikke kvæle hans kreativitet, men nogle gange tager han risici, og jeg bliver lidt vred. Men jeg kan fortælle dig, at jeg bliver langt mere begejstret over at se ham spille end at blive vred.

Om den eventuelle udsigt til kameraer i omklædningsrummene:
- Kameraerne kommer ikke ind, fordi vi har ret til at stoppe det. Hvis de tvinger os til at lade dem komme ind, ville jeg opgive min løn for at sikre, at vi holder dem ude.

Seneste artikler...