Ancelotti: Manchester City er favoritter til at vinde Champions League
Carlo Ancelotti har i dag udtalt sig til pressen om holdets første Champions League-kamp i sæsonen i morgen aften imod Union Berlin, og her lagde han ud med at sige:
- Champions League er en særlig turnering for os. Vi vil spille morgendagens kamp som noget særligt. Vi vil gerne starte gruppespillet godt, og vi har muligheden for at spille på hjemmebane. Modstanderen er velorganiseret, kraftfuld og solid. Vi bliver nødt til at spille en intens kamp.
Om Carvajal, der er ude med en skade efter en ellers forrygende sæsonstart for hans vedkommende:
- Carvajal har en overbelastning, og vi har ønsket at give ham hvile for at undgå problemer. Vi vil teste ham i morgen. Han har det godt, og vi tror ikke, det er noget alvorligt. Forhåbentlig kan han komme sig hurtigt. På nuværende tidspunkt er der mulighed for, at han kan spille på søndag. Spillerens fornemmelse er ret god. Lucas Vázquez vil spille i stedet for Carvajal.
Om favoritterne til at vinde titlen:
- Manchester City er favorit, fordi de har en trup, der tillod dem at vinde sidste år, og de har ikke ændret sig meget. Men i Champions League er der som altid overraskelser mod slutningen. Jeg ser Real Madrid som et hold, der vil konkurrere indtil slutningen. Vi tænker aldrig på os selv som favoritter, ligesom jeg tror, at City heller ikke gør det. De vandt sidste år, så man kan sige, at de er favoritter.
Om Union Berlin:
- De er et nyt hold i Champions League, men hvis de er her, har de gjort det godt sidste år. De har en god defensiv organisation, er solide og spiller med stor intensitet. De spiller som et kollektiv, som et hold. De har ingen individuelle spillere, der skiller sig ud, men de har et godt holdspil. Vi har studeret dem grundigt, og forhåbentlig kan vi levere en god præstation.
Om forholdet til Luka Modrić:
- Det er fint. Jeg taler med ham hver dag, ligesom med alle spillerne. Og det kan ikke være på andre måder, vi har et personligt forhold. Nogle gange kan det ske, at det, at han spiller mindre end før, kan påvirke ham lidt. Men det påvirker ikke vores personlige forhold, som stadig er fantastisk. Med det sagt, vil han spille i morgen.
Om Arda Güler:
- Han kommer sig fint og har ingen problemer. Han afslutter sit individuelle arbejde og vender tilbage til holdet mandag.