Camavinga: Kan ikke lide at spille venstreback

Som altid op til Champions League-kampene havde cheftræneren en spiller med til pressemødet. I denne omgang var det Eduardo Camavinga, der udtalte følgende om morgendagens modstander, Union Berlin:
- Det er et hold, der spiller med stor styrke og intensitet. Det bliver kompliceret. Jeg har kendt til dette hold i mange år, fordi jeg elsker fodbold, og jeg har en ven, der spillede der. Vi skal være tålmodige med bolden og også spille med intensitet. Vi kommer til at få chancer, og vi skal score mål.

- At spille Champions League med Real Madrid er, hvad alle ønsker, og jeg vil bare vinde og vinde. Jeg er meget begejstret over at spille Champions League med Real Madrid. Det er normalt, at folk, der allerede har vundet fem Champions League-titler, føler sig lidt dårligt til mode, hvis der er en sæson, hvor de ikke vinder den.

Om Real Madrids unge midtbane:
- Vi er unge, og de unge spiller mere end sidste år. Det er godt for klubben, men vi har også to legender som holdkammerater, der lærer os meget. De unge har den samme mentalitet, og når vi har fritid, laver vi stille og rolige ting. Hvis vi kender hinanden godt uden for banen, kan vi gøre tingene bedre på banen.

Om Kroos og Modrić:
- Når jeg er på banen, er det en fornøjelse at spille ved deres side. Du skal gøre dit bedste for at vise disse to legender, at jeg også er her. Det er en fornøjelse at spille med dem på banen.

Om Santiago Bernabéu:
- Det er et meget smukt og ikonisk stadion. Jeg er meget glad for at spille på sådanne stadioner. Det er nu endnu smukkere, og vi skal vente på, at det er helt færdigt. Vi vil se, hvor smukt det er.

Om sin egen personlighed:
- Jeg er en rolig person. Første gang vi vandt en titel, troede jeg, vi ville feste i omklædningsrummet, men det skete ikke. Her har jeg fået en anden mentalitet, men jeg er rolig.

Om aspekter i sit spil han kan forbedre:
- Jeg mangler mål og at komme tæt på modstanderens mål oftere. Jeg skal forbedre mig på disse områder, og jeg prøver allerede at gøre det på banen.

Om sin erfaring med at spille venstre back:
- Jeg er en holdspiller, og folk ved, at jeg ikke kan lide at spille på den position, men der er øjeblikke, hvor du skal gøre ting for holdet, og det gjorde jeg. Takket være det har jeg spillet mere og fået mere erfaring. Jeg kan ikke lide den position, men jeg måtte gøre det for holdet.

Camavinga blev spurgt ind til, hvem der er hans bedste ven i omklædningsrummet, og her svarede han:
- Jeg kan lide at hænge ud med de unge. Jeg kommer godt ud af det med Tchouaméni, der er fransk, og også med Vinícius, der er brasiliansk. Vi er en ung gruppe, og vi går altid sammen. Jeg foretrækker ikke nogen frem for andre. Jeg har lært af Casemiro, Luka (Modric, red.) og Kroos.

Seneste artikler...