Ancelotti: Vi vil ikke risikere noget med Vinícius
Real Madrid skal ud i en vigtig kamp i morgen aften, når man gæster bysbørnene fra Atlético Madrid, og forud for den kamp udtalte Carlo Ancelotti på dagens pressemøde:
- El Derbi er altid en fantastisk mulighed, uanset om du er i en god form eller ej. Det er specielle kampe. Det er de to hold fra hovedstaden og to hold med stor kvalitet. De har altid været kampe med masser af intensitet og smukke at se på. Jeg tror ikke, at Atlético vil blive påvirket af den kamp, de tabte til Valencia, for de spillede også godt mod Lazio. Det er en anderledes kamp.
- Forud for en vigtig kamp som den i morgen er følelserne altid gode. Vi er ivrige og har en drøm om at måle os med en modstander med mange kvaliteter. Begejstringen for at spille en god kamp og fortsætte den gode dynamik, vi har i øjeblikket, er stor. Vi ønsker at vinde for at indhente point og forsøge at vinde ligaen, ikke for at bringe Atlético i vanskeligheder.
Om Vinícius, der er tilbage i kamptruppen:
- Han begyndte at træne med holdet i går. Han er i god form, og skaden er glemt. Han vil være på holdet, og i morgen vil jeg beslutte, hvilken rolle han får. Carvajal er ikke klar, han mangler stadig noget for at være 100%. De andre er alle tilgængelige, undtagen Arda Güler, der vil begynde at træne med holdet på mandag. Vinícius trænede i går og i dag, fordi risikoen er nul. Hvis vi tænker, at vi kan tage en én-procents risiko, vil han ikke spille. Det vigtige er, at han er kommet sig, men han mangler fysisk form på grund af en måneds fravær. Vi vil evaluere alt i morgen.
Adspurgt ind til racismen henvendt imod Vinícius på udebaner i LaLiga sagde Ancelotti:
- Noget har ændret sig efter det, der skete sidste år i Valencia. Der er en mere rolig, fredelig og respektfuld atmosfære. Jeg tror, at det vil være sådan i morgen.
Om Bellingham, der har døjet med maveproblemer:
- Det er i fortiden. Han har trænet normalt, og han vil være med. Hvis han ikke havde været det, ville en anden have spillet. Truppen har vist, at den er i stand til at kompensere for fraværet af vigtige spillere. Hvis han ikke var tilgængelig, ville vi ikke græde over det.
Om Real Madrids midtbane:
- At sætte Kroos, Modrić, Valverde, Tchouaméni eller Camavinga på bænken er svært. Konkurrencen på midtbanen er meget hård, og det, jeg har diskuteret med dem denne uge, er, at når jeg foretager et skift, ser jeg den spiller, der går ud, som trist og den, der kommer ind, som glad. Jeg forstår, at en spiller er trist, fordi han måske tænker, at jeg skifter ham ud, fordi han ikke spiller godt, men jeg gør det, fordi jeg har ressourcer, og jeg vil bringe en spiller i spil, der er friskere. Du skal være trist, hvis du ikke giver 100%. Jeg taler ikke kun om mine spillere. Jeg taler om fodbold generelt. Det er ikke en specifik sag for Real Madrid.