Ancelotti: Bellingham overrasker os alle
Carlo Ancelotti mødte pressen efter 3-2-sejren i går aftes imod Napoli, hvor han udtalte følgende om opgøret:
- Vi spillede en komplet og seriøs kamp. Vi spillede rigtig godt i første halvleg, og efter deres mål gjorde vi det godt mellem linjerne og skabte chancer. Kampens dynamik ændrede sig efter straffesparket, og Napoli pressede højere op. Vi havde 10 eller 15 minutter, hvor vi led, og derefter fik vi kontrollen tilbage og scorede til sidst.
Om Bellingham:
- Jeg er overrasket over, at han kun er 20 år, for han virker som om, han er 30 på grund af sin karakter og personlighed. Han er altid fokuseret på kampen og ved, hvad han skal gøre. Det er sjældent hos en 20-årig. Han har masser af kvalitet, fysisk styrke og evner. Han overrasker os alle.
Om partnerskabet mellem Bellingham og Vinícius:
- Det, vi beder Vinícius om, er at finde den position, han føler sig bedst tilpas i. Nogle gange spillede han ude på kanten, andre gange centralt. Bellingham kombinerede godt med ham, og begge har masser af kreativitet. At have begge placeret på venstre side skaber utvivlsomt en masse fare.
Om Modric, der endelig kom på banen efter to kampe med 90 minutter på bænken:
- Han gjorde, hvad vi forventede, at han ville gøre: at bruge sin erfaring til holdets fordel. Han spillede 30 minutter på et højt niveau, hvilket betyder, at han er motiveret og kan bidrage. Det er, hvad en træner forventer af en spiller, der ikke har spillet. Han var fantastisk i den henseende.
Om igen at stille med Camavinga på venstre back:
- Jeg ønskede ikke at ændre for meget på holdet, der gjorde det så godt i Girona. Det var en vigtig kamp, og vi klarede os godt. Jeg lavede kun én ændring ved at spille med Rodrygo, der havde fået hvile. Camavinga bidrager meget til vores opspil. I første halvleg gjorde vi det godt på grund af hans karakteristika.
Om Kepa, der lavede en stor fejl til Napolis 1-0-mål:
- Hver spiller har sine egne karakteristika. Han er fantastisk mellem stængerne og lavede en fremragende redning i første halvleg, men har problemer med høje bolde. Ingen er perfekte.