Real Madrid Femenino fortsætter de gode takter
Real Madrid Femenino fortsætter de stærke takter og i går gik det ud over Betis, som blev sendt tilbage til Andalusien med en syngende lussing på 5-1.
Der var klasseforskel på de to hold, hvilket allerede kom til udtryk fra kampens start, da Maite Oroz efter to minutters spil bragte hjemmeholdet foran på Estadio Alfredo di Stéfano, hvor de 1612 fremmødte tilskuere havde indledt med et minuts stilhed til ære for det afdøde bestyrelsesmedlem i Real Madrid, Raúl Ronda Ortiz. Kampen blev også indledt med stående ovationer til Real Madrids to U19 europamestre, Carla Camacho og Olaya Enrique.
På banen fortsatte Real Madrid Femenino med at være dominerende, men der blev ikke scoret mere i første halvleg.
Det gjorde der til gengæld i anden halvleg, hvor den australske nyerhvervelse Hayley Raso kom på måltavlen, da hun udnyttede et indlæg fra venstrekanten. Da var der spillet 52 minutter af opgøret og seks minutter senere ville Naomie Feller også være med i løjerne, da hun spottede Paula Vizoso var gået for langt ud af sit mål, hvilket ikke er en god ide, når man i forvejen ikke er ret høj, så den franske angriber tog chancen og hamrede bolden op i det ene målhjørne.
Kort efter kom danske Signe Bruun på banen og hun kom også på måltavlen med et kvarter igen, men inden kunne hun se Paula Perea lave selvmål til 4-0 til Real Madrid Femenino.
I kampens døende minutter fik Betis reduceret til 5-1, da Tiffany Cameron fik sendt bolden forbi Misa i Real Madrid Femenino-målet.
Real Madrid Femeninos hold: Misa, Robles, Ivana (Rocío, 46. min.), Kathellen, Sofie Svava, Toletti, Teresa (Zornoza, 46. min.), Maite Oroz (Hayley Raso, 46. min.), Caicedo (Signe Bruun, 62. min.), Naomie Feller (Carla Camacho, 70. min.), Athenea.