Tilfreds Ancelotti: Vi har forbedret os meget defensivt

Carlo Ancelotti mødte pressen efter holdets overbevisende 4-0-sejr imod Osasuna i går, og det var en tilfreds italiener, der udtalte følgende:
- I dag spillede vi rigtig godt både med og uden bold. Tchouaméni var fremragende som midterforsvarer. Vi pressede godt og var kompakte. Vi har forbedret os meget efter nederlaget til Atlético. Vi har forbedret os meget defensivt, og nogle gange er kritik velkommen.

Om den dobbelt målscorer, Bellingham:
- Han skaber mange muligheder i angrebet og er meget involveret i det offensive spil. Det hjælper, at han ikke har en fast position. Han kommer godt fra anden linje og kombinerer godt med sine holdkammerater. Det er en fantastisk start på sæsonen på alle måder. Ingen forventede dette niveau med hensyn til mål. Vi er heldige at have hentet en spektakulær spiller, og vi er alle meget glade. Han er meget intelligent og lærer meget hurtigt. Han nyder øjeblikket, men er altid seriøs og jordnær. Det er nemmere at analysere en spiller med en fast position. Han er meget dynamisk, og hvis han falder et par meter tilbage, bliver han farlig fremad, fordi han har styrken til at komme i modstandernes felt hurtigt. Han har tilpasset sig rigtig godt. Det, der har overrasket mig mest, er hans modenhed. Han får os til at glemme, at han er 20 år gammel. Alle er klar over, at han ikke er en decideret angriber, men en midtbanespiller. Hans prioritet er ikke at score mål. Når tiden kommer, hvor han ikke scorer, vil han bidrage til holdet på andre måder gennem arbejde og kvalitet.

Ancelotti evaluerede Real Madrids sæson hidtil således:
- Vi skal være meget tilfredse. Vi har haft mange problemer, og spillere vender gradvist tilbage. Mendy er vendt tilbage og spillede en god kamp. På trods af de problemer, vi har haft, har vi klaret os godt. Vi har kun tabt én kamp, og i resten har vi gjort det rigtig godt. Nu skal vi forberede os på den næste del af sæsonen, der starter med tre meget vanskelige kampe.

Om rangordenen i forhold til at sparke straffespark:
- Straffesparksskytten skifter til hver kamp, fordi startopstillingen ikke er den samme. I dag skulle Joselu sparke straffesparket. Jeg ved ikke, om de snakkede på banen om at give Rodrygo muligheden, men straffesparksskytten var Joselu. Hvis Rodrygo ønskede at sparke det, kunne han have gjort det, men jeg ved ikke mere om, hvad de snakkede om.

Rüdiger modtog sit fjerde gule kort og er dermed i karantænefare i LaLiga, og om det sagde Ancelotti:
- Jeg har ikke talt med ham om det, og jeg vil ikke sige noget til en spiller, der er en advarsel fra en karantæne. Når han får karantæne, vil vi sætte en anden spiller ind. Vi har mange midterforsvarere. Tchouaméni kan ikke lide at spille centerback, og der har vi endnu et samtaleemne ligesom med Camavinga. Der kommer en dag, hvor Tchouaméni spiller midterforsvarer, og Camavinga spiller venstre back.

Seneste artikler...