Modric: Jeg vil altid spille
Præcis som i den seneste landsholdspause har Luka Modric på en pressekonference med det kroatiske landshold udtalt sig om den sparsomme spilletid i Real Madrid.
Udtalelserne emmede ikke ligefrem af tilfredshed med situationen:
- Dette er en ny situation for mig. Det er sandt, at jeg ikke længere spiller så meget, som jeg plejede, eller som jeg ville ønske. Jeg ønsker altid at spille, jeg vil ikke have ferie. Sådan har jeg det bedst, og sådan forbereder jeg mig bedst til kampene.
Modric fortsatte:
- Denne situation har muligvis sine fordele med hensyn til fremtiden, men jeg vil, hvis det er nødvendigt, spille hver tredje dag. Dette er en normal og naturlig udvikling, og jeg accepterer den, og jeg skal forberede mig mentalt og arbejde fremad. Jeg har det godt fysisk og er motiveret. Det går godt, jeg er fuld af energi, ellers ville jeg ikke være i stand til at lede Kroatien som anfører.
Modric havde også følgende kommentar om Arda Güler, der snart er klar til kamp:
- Güler er en god dreng med ekstraordinært talent. Det er en skam, at han på grund af skader ikke har haft muligheden for at vise det foran Real Madrid-fansene. Han har en stor karriere foran sig og vil bringe meget glæde til Real Madrids tilhængere. Han bør få lov til at være Arda Güler, han skal ikke føle pres eller blive sammenlignet med nogen, heller ikke med mig.