Ancelotti om Real Madrids første halvleg: Det kan ske

Real Madrid slog Barcelona med 2-1 i går eftermiddag efter en kamp, hvor Barcelona sad på alt spillet i første halvleg, mens Real Madrid kom bedre med i anden. Ancelotti havde ikke den store forklaring på det på pressemødet efterfølgende. Nærmere en analyse, som enhver sofaseer kunne have givet:
- Det vigtigste aspekt af kampen var indstillingen, som var anderledes i første og anden halvleg. I første halvleg var vi lidt sløve, langsomme og ikke særlig aggressive. I anden halvleg var vi det modsatte, mere intense, mere aggressive og mere afgørende foran mål. Nogle gange spiller man ikke, som man ønsker. I første halvleg præsterede vi ikke på vores bedste niveau. Det kan ske. Vi havde det svært i starten, og vi var ikke særlig overbevisende i de individuelle dueller. Det var en halvleg til glemmebogen. Heldigvis var anden halvleg anderledes, og vi formåede at få sejren.
Om indskiftningen af Modric:
- Mønsteret ændrede sig, og vi havde mere kontrol over bolden. Barcelona lettede på presset efter det 60. minut, især efter det første mål. Dynamikken med boldbesiddelsen ændrede sig med Luka. Derefter var Bellingham meget effektiv. Han scorede et fantastisk mål til det første og var vågen for at score det andet.
Om Bellinghams to mål:
- Vi er alle overraskede over det niveau, han er på, især hvad angår hans effektivitet. Han prøver altid at komme ind i feltet udefra. Det, der var overraskende i dag, var hans afslutning, fordi han ikke har scoret mange mål udefra, og i dag scorede han et fantastisk et. Han kan nemt score 20 eller 25 mål. Vi betragter ham ikke som en angriber, men han er en meget vigtig spiller for os. Han scorer mange mål, men vi forventer også mål fra angriberne. Han ligner en veteran. Hans attitude er rigtig god. Jo tættere han er på målet, desto bedre er det for ham. Han er den spiller, der har gjort den største forskel. Jeg ved ikke, hvor han vil være i Ballon d'Or-ræset. Det bekymrer mig ikke. Jeg vidste ikke, at der var en galla på mandag.
Om hvad han sagde til sine spillere i pausen:
- Jeg fortalte dem, at disse kampe kan tabes, men hvis vi taber, skal vi gøre det anderledes - ved at være mere aggressive i én-mod-én-duellerne. Ud fra, hvad jeg så i anden halvleg, virkede de enige i, hvad jeg sagde.
Om Vinícius:
- Araújo er en fremragende forsvarsspiller. Jeg fortalte ham at spille helt til slutfløjt. Han var meget farlig og prøvede mere i anden halvleg. Han gik meget roligt ud, da han blev skiftet ud, og jeg fortalte ham, at Lucas Vázquez kom ind, som var frisk. Jeg hjalp ham fra banen.
Om den taktiske tilgang til kampen:
- Vinícius begyndte at presse deres forsvar, og Bellingham skulle presse deres backs. For at undgå, at Kroos droppede tilbage på grund af Gavis pres, bad jeg Bellingham om at søge indad, og Vinícius skulle være mere på siden. Første halvleg var svær uden bolden, og med bolden var vi meget langsomme. Vi spildte meget tid med at spille bolden tilbage.