Ciudad Real Madrid opkaldes efter Florentino Pérez

Real logo 241118

Real Madrid har i dag annonceret, at klubbens træningsanlæg, Ciudad Real Madrid, skifter navn til Ciudad Real Madrid Florentino Pérez.

Det blev offentliggjort på årets generalforsamling. Florentino Pérez sagde:

- Naturligvis er det en stor ære, men jeg vil være diskret. Jeg beder kun om, at navnet sættes på døren, når jeg beder om det. Jeg er ikke psykisk klar til at se mit navn på døren for Ciudad Real Madrid. På denne betingelse ville jeg være glad.

- I ved alle sammen, at jeg aldrig har efterspurgt denne type anerkendelse. Vi annoncerede faktisk, at besstyrelsen ikke ville fremlægge dette forslag, men vedtægterne giver jer muligheden for at fremlægge det, som I har valgt at gøre.

José Manuel de Carlos, Real Madrid-medlem nr. 6 og søn af tidligere præsident for klubben Luis de Carlos, talte på vegne af mere end 1.000 repræsentative medlemmer:

- Jeg taler på denne generalforsamling på vegne af mere end 1.000 medlemmer, og jeg er sikker på, at jeg også taler for hele Real Madrid, som mener, at det nu er tid til at anerkende eftermælet hos en præsident, som er en legendarisk figur.

- Ingen tvivler på, at Florentino Pérez er én af de største præsidenter i vores historie. Præsidenten, som er lykkes med at samle arven op fra det store Real Madrid fra det 20. århundrede, og drive det frem imod en ny æra og konsolidere søjlerne i en institution, der utvivlsomt vil blive den største klub i det 21. århundrede.

- Som præsident har Florentino Pérez mangedoblet vores aktiv på en ekstraordinær måde, hvilket er den ægte styrke, som Real Madrid kan bruge til fortsat at være en stærk institution i denne nye fodboldindustri. Ciudad Real Madrid er den største sportsby i verden siden den blev indviet i 2005, med faciliteter der tillader vores hold og medarbejdere at arbejde under de bedste forhold, for at takle de udfordringer, vi som klub møder.

- Ciudad Real Madrid skal snart fejre sine første to årtier, og vi mener det er tid til, at det bærer navnet på den bedste præsident i vores historie, og tid til, at det omdøbes til Ciudad Real Madrid Florentino Pérez. Det er noget, medlemmerne har krævet i årevis, og noget som præsident Florentino Pérez, og jeg må sige det, kære Florentino, har forsøgt at undgå mange gange.

- Det er medlemmernes ønske at anerkende dit arbejde, og at du er vidne til det. Vi er overbeviste om, at du nu er den største præsident i det 21. århundrede, og at dit arbejde i spidsen for Real Madrid betyder, at vi fortsat er den bedste klub i historien. Jeg håber, at du byder dette forslag velkommen, som en oprigtig anerkendelse fra alle madridista, og jeg håber også, at denne generalforsamling godkender det, og at navnet Florentino Pérez står skrevet på dette hus, madridistaernes hus, for evigt.

Seneste artikler...