Joselu om kæmpeafbrænder: Troede Rodrygo ville score
Joselu brændte så stor en chance imod Cádiz, at det fik Morten Bruun til at konkludere, at selvom han mente, at han havde set det meste, var den situation alligevel en ny en til mindebogen.
Situationen skete ved, at Rodrygo havde bolden for fødderne og tog en dribling uden om den sidste Cádiz-forsvarsspiller foran det frie mål, hvorefter Joselu så nemt som ingenting kunne have sparket bolden det sidste stykke i kasse.
Har du også svært ved at forstå, præcis hvad der skete, så forklarer Joselu det selv på følgende måde:
- Jeg snakkede lige om det den anden dag med Rodrygo, som heller ikke forventede at få bolden fra Jude (Bellingham, red.)… og da han driblede, forstod jeg det som om, at han ville fortsætte spillet og forsøge at slippe fri, så han ville ende med at score målet. I sidste ende skete der hverken det ene eller det andet.
- Jeg tror, at det er første gang, at en sådan spilsekvens er sket for mig, men ja… det forbliver en anekdote, og det vigtigste er, at holdet vandt.
Tilsyneladende var det altså en ganske simpel kollegial tanke, der afholdt Joselu fra at snuppe målet for næsen af Rodrygo. Replayen viste efterfølgende, at han heller ikke var offside, så alt i alt står det tilbage som en gigantisk mulighed for spanieren til at score sit sjette sæsonmål.