Madridista

Ancelotti: Bellingham er den ideelle fodboldspiller til moderne fodbold

Logo Realmadrid 010101

Efter 4-2-sejren over Napoli onsdag aften udtalte Carlo Ancelotti følgende om opgøret:
- Det var en tæt kamp mod et hold af topkvalitet. Vi spillede godt med bolden uden at forhaste os, og vi formåede at spille godt ud bagfra. Vi kunne have gjort det bedre defensivt. Vi var organiserede, men ikke aggressive. Da det så ud som om, at vi ikke havde nok energi til at vinde, viste vi det modsatte, og det er grunden til, at vi vandt kampen. Vi er trætte, og vi har haft spillere med krampe. Det er normalt, fordi det var en åben og meget intens kamp. Der var mange kontraangreb fra begge hold, og vi sluttede ret trætte. Vi har tid til at komme os før lørdag.

Ancelotti udtalte sig yderligere om holdets evne til at forsvare sig, og her trak han 3-1-nederlaget til Atlético Madrid med ind i billedet:
- I derbiet indkasserede vi tre mål fra indlæg, og jeg synes ikke, vi var i stand til at kontrollere feltet med de to midterforsvarere. Vi har justeret det lidt, så midterforsvarerne er mere inde i boksen for indlæg. Vi klarer os ret godt defensivt nu, men i dag kunne vi have været mere afgørende, især med den lave blok. De to mål, vi indkasserede, er noget, vi skal evaluere. Vi er tilfredse, men det var to situationer, der kunne have været undgået. Trods det var vi heldige at score to mål mere end vores modstandere.

Om Bellingham:
- Han overrasker hver dag og i hver kamp. Ikke kun os, men alle. Han er en gave til fodbolden. Hans holdkammerater og fansene er begejstrede for ham, og det samme er hele fodboldverdenen, der ser en spiller med dette potentiale og dette positive image. Jeg håber, han kan fortsætte sådan. Jeg vil ikke gå ind i, hvor meget han har kostet, men han har været en vidunderlig erhvervelse. Vi skal huske på, at han er 20 år gammel. Han er den ideelle spiller til nutidens fodbold: han har intensitet og kommer hurtigt rundt på banen. Han er seriøs, professionel og har tilpasset sig rigtig godt i omklædningsrummet. Han arbejder hårdt og kommer godt ud af det med de andre. Han skal forbedre sit spanske. Ingen er perfekt. Det er svært at sammenligne ham med Zidane. De er to forskellige generationer. Bellingham har en evne til at komme ind i feltet, som Zidane ikke havde, og Zidane havde en individuel kvalitet, som Bellingham ikke har. Moderne fodbold kræver spillere, der er fysisk stærke og i stand til hurtigt at dække store områder.

Om Nico Paz, der scorede sit første mål for førsteholdet:
- Han har leveret, hvad alle forventede. Det er en speciel aften for ham. Han er en spiller til fremtiden for Real Madrid, fordi han har alle de kvaliteter, som en spiller i Real Madrid-truppen skal have. I en nødsituation er han præcis, hvad vi har brug for.

Om Rodrygo:
- Jeg har set mange angribere have dårlige perioder, og det er her, du skal holde selvtilliden oppe, og spilleren må aldrig give op. Han gav aldrig op, og den dag han scorede det første mål, klikkede det for ham, og det ændrede ham. Det var bare et spørgsmål om tid.

Om skadessituationen:
- Vi kan ikke få nogen tilbage til Granada, men jeg tror, Modrić vil kunne spille mod Betis. Vi vil forberede os til kampen mod Granada med disse spillere.

Om Joselu:
- Han har gjort sit arbejde. Ikke kun i dag. Jeg beder ham ikke kun om at score mål. Han arbejder virkelig hårdt, og han vil fortsætte med at arbejde hårdt. At score mål er godt for ham, men en spiller skal kun undskylde, når han ikke arbejder, og han har altid arbejdet meget hårdt.

Seneste artikler...