Ancelotti om Nachos udvisning: VAR så det på anden måde end dommeren

Logo Realmadrid 010101

Real Madrid snuppede førstepladsen i LaLiga torsdag aften med en hårdt tilkæmpet og snæver 1-0-sejr på udebane imod Alavés. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende:
- Vi er meget tilfredse, fordi det var meget svært, men takket være dette holds enorme engagement vandt vi. At spille med ti mænd i over en halv time krævede en kæmpe indsats. Derfor fortjente vi at vinde til sidst.

- Det var en hård kamp, og da vi blev en mand færre, troede alle, at det måske var dagen, hvor vi skulle glippe. Dette hold har ufattelig energi. Vi stod godt imod, spillede godt og forsvarede os godt med ti mænd, og vi fik vores belønning til sidst.

Ancelotti havde et par kommentarer til Rodrygo, der så slidt ud til sidst, og Vázquez, der blev matctvinder:
- Rodrygo var lidt træt, og Lucas Vázquez scorede i dag samt lagde op til et mål mod Villarreal. Han er farlig i feltet.

Om afgørelsen om Super League:
- Den er vigtig for fodbold som helhed og for alle klubber. Der er nogen, der ikke er så overbeviste, men jeg tror, at det faktum, at der ikke vil være et monopol, der regerer vores verden, vil være positivt for klubberne og spillerne. Den internationale kalender kan måske blive forbedret, det er det, der bekymrer os lige nu. Tiden vil vise, om det har været positivt. Jeg er overbevist om, at det vil være positivt for alle involverede. Jeg har ikke haft tid til at kigge på formatet, men denne beslutning vil være en god ting for fodbold.

Om at skulle bruge Tchouaméni som midterforsvarer:
- Han vil være ked af det, men han er en fantastisk midterforsvarer. Han spiller rigtig godt, bringer bolden ud bagfra som få andre, og taktisk er han rigtig god. Han er heldig, fordi han kan spille på to positioner: som defensiv midtbanespiller og som midterforsvarer.

Adspurgt ind til Bellinghams attituder sagde Ancelotti:
- Han behøver ikke ændre sin attitude, for sådan har han scoret 14 mål (forkert: Han har scoret 13 i LaLiga og 17 i alt, red.). Han behøver ikke ændre noget, han gør på banen, fordi han gør et fremragende stykke arbejde.

Om Nachos udvisning:
- Dommeren så det som et gult kort, og VAR så det som et rødt. Det er problemet med fodbold, dommeren ser det på én måde, og VAR ser det på en anden.

Om Girona som LaLiga-rivaler:
- At spille uafgjort med Betis er ikke så nemt, og Girona har demonstreret al den kvalitet, de har vist hele sæsonen. Jeg tror, de vil kæmpe til det sidste, fordi de spiller ikke i noget europæisk turnering. Jeg tror også, Barcelona og Atlético vil være der til sidst. Og hold øje med Bilbao, der også spiller meget godt.

Seneste artikler...