Ancelotti: Güler har karakter og personlighed

Real Madrid gik lørdag aften videre i Copa del Rey med en sejr i 1/16-finalen imod Arandina på 3-1, og efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende om opgøret:
- Vi havde ikke for meget besvær med at vinde kampen, og det er vores job. Det var en aften, hvor de kunne nyde, at Real Madrid var der. De bød os varmt velkommen, og det var en god atmosfære. Arandina har været fantastiske mod os. Arandina spillede så godt, som de kunne. Det var svært for os i første halvleg, fordi de var organiserede. I anden halvleg var det lettere, fordi deres intensitet faldt. De stillede op, som jeg ville have gjort, hvis jeg var deres træner.
Om Arda Güler, der omsider fik sin debut:
- Arda Güler gjorde det godt i en time. Det var vigtigt for ham at vænne sig til at spille med holdet. Han vil gradvist opbygge sin kondition og intensitet. Vi skal være tålmodige med ham, men han viste sin kvalitet i første halvleg. Det er vigtigt, at han er tilbage. Han har personlighed og karakter, og det er godt. Han har god kvalitet med sin venstre fod, men karakter er en vigtig faktor for at klare sig godt i Real Madrid.
Om Brahim, der trak et straffespark, scorede et mål og lagde op til det sidste:
- Han lavede mange fejlafleveringer (11 styks ifølge Sofascore.com, red.), men han spillede en afgørende rolle på straffesparket, i det andet mål og ved assisten til det tredje.
Om Camavinga, der spillede sin første kamp efter sin seneste skade:
- Han fik et slag på ryggen i første halvleg. Det generede ham lidt, men hans knæ har det fint. Han er tilbage, det går godt, og han vil være tilgængelig til de næste kampe.
Ancelotti gav følgende opdatering på Real Madrids skadesliste:
- Tchouaméni er midtbanespiller, men i denne nødsituation vil han være midterforsvar. Dog er Nacho på vej tilbage nu. Mendy vender også tilbage i morgen og vil være tilgængelig til Super Cuppen. Mit job er at vælge de bedste 11 for at vinde hver kamp.
Om den forestående spanske Super Cup:
- Jeg ved ikke, om vi er favoritter. Det er en kort turnering, den motiverer os, og vi er tæt på at vinde den. Den er også kort for Atlético, Barcelona og Osasuna. Vi er selvsikre, fordi skadeslisten er tømt med undtagelse af Lucas Vázquez (og de tre korsbåndsskadede spillere, red.).
Om målmandssituationen:
- Målmanden, der spiller i Super Cuppen, er ikke førstemålmand. Begge gør det rigtig godt, og vi tager det kamp for kamp.
Om ungdomsakademiet:
- Ungdomsspillerne har gjort det godt. Tobias spillede for Castilla for to dage siden ligesom Carrillo. Mario Martín gjorde det også godt, da han kom ind, og Nico Paz var lige så god som sædvanligt.
Om Courtois og Militãos genoptræning:
- Courtois trænede let på banen i morges. Genoptræningen går godt, ligesom Militãos genoptræning. Vi behøver ikke at have travlt med ham.