Kroos om buhråb: Det var ret sjovt
Toni Kroos blev noget uvant offer for nogle massive buhråb fra tilskuerne i Real Madrids seneste to kampe imod Atlético Madrid og Barcelona i Saudi Arabien. Noget, han har udtalt sig om efterfølgende i sin podcast Einfach mal Luppen.
Her udtalte han:
- Jeg forventede det slet ikke, jeg troede ikke engang, at det var til mig. Baggrunden er, at jeg ikke synes, at det er godt for unge spillere at komme til ligaen og opgive deres udvikling, de store kampe, det høje niveau i Europa, hvor de helt sikkert ville kunne spille, for pengene i den saudiarabiske liga. Det var min udtalelse dengang, og det var omkring et halvt år siden nu, og jeg havde allerede glemt det.
Buhråbene var der allerede i semifinalen, og også i finalen var tilskuerne klar til igen at udvise deres utilfredshed:
- Jeg bemærkede det på et tidspunkt i første halvleg. Først tænkte jeg ikke, at det var til mig. Så kiggede jeg på fansene og indså: ’Nå, det er til dig, kun til dig’. Jeg kan godt lægge to og to sammen. Jeg kan sige med hånden på hjertet, at det ikke påvirkede mig eller min måde at spille på. Tværtimod var det ret sjovt.
- Jeg tænkte sommetider over, hvem der ville kunne holde længst. Med tiden kunne det blive kedeligere, og i finalen bemærkede jeg det mindre og mindre. Men da jeg blev udskiftet, anstrengte alle sig igen og samlede hele deres styrke (til at buhe igen, red.). Du vænner dig til det, og det får dig til at smile. Buhråbene bekræfter mine synspunkter. Jeg havde sandsynligvis ret.
Kroos spillede en fremragende finale imod Barcelona, som Real Madrid vandt 4-1.