Ancelotti efter Copa-exit: Vi leverede en rigtig god præstation

Logo Realmadrid 010101

Real Madrid er færdige i årets Copa del Rey, eftersom man torsdag aften blev slået ud af Atlético Madrid, og efter kampen havde Carlo Ancelotti følgende at sige om det:
- Det er ikke nemt forholde sig til denne kamp. Vi spillede godt, konkurrerede indtil det sidste, kæmpede hårdt, og vi kom tilbage fra at være bagud med et mål to gange. Der var masser af chancer, to afslutninger på overliggeren og et underkendt mål. Vi tabte kampen, da vi tog unødvendige risici, mistede bolden, og de straffede os. Det var en rigtig god præstation fra os. Vi kunne ikke have gjort mere af flere forskellige årsager. Vi skal tænke på at komme os godt og forsøge at vinde på søndag.

- Atletico levere en enorm indsats ligesom os. Ingen fortjente at tabe. Vi tabte, men vi skal se fremad. Vi gav alt, jeg har intet at bebrejde mine spillere for. Som i alle derbier er der kontroverser, men det endte med at være en god kamp.

Om Real Madrids fejl:
- Jeg vil ikke foretage individuelle analyser her. Vi kunne have gjort det bedre, da kampen var uafgjort, vi behøvede ikke at tvinge så meget spil igennem, men det gjorde vi. Der var nogle skolefejl, og det blev afgørende.

Om træthed:
- Vi havde en ulempe mod Atlético, fordi de har haft en uge til at forberede sig på kampen, og fysisk havde de lidt mere energi. Men vi konkurrerede indtil det 120. minut, og det så ikke ud som om, vi var trætte. Nu har vi to uger til at arbejde godt og forbedre vores form.

Om de indkasserede mål:
- Vi er meget solide i LaLiga og mindre i pokalturneringerne. Atlético har farlige spillere, der scorer mange mål, især på Metropolitano. Ja, vi indkasserede, men vi har også scoret mange mål, hvilket ikke er så nemt.

Om Vinícius:
- Han havde det sværest i første halvleg, men i anden halvleg var han afgørende for at vinde kampen tilbage. Han leverede assisten til det andet mål (det gjorde han ikke. Det gjorde Bellingham, red.) og udgjorde en konstant trussel. Hans spil var på et meget højt niveau, selvom han ikke scorede. Lidt efter lidt vil han lære det. Det var en meget jævnbyrdig kamp, hvor han havde mange sammenstød, og det er ikke altid let at bevare fatningen. Jeg synes, det er meget forståeligt. Jeg synes, han spillede sin kamp, han havde sine chancer, og han kæmpede.

Om Real Madrids fysiske form:
- I ekstratiden var kampen under kontrol, vi indkasserede grundet en tabt bold og en fantastisk sekvens af Griezmann. For mig så det ikke ud til, at holdet sænkede niveauet. Nacho og Camavinga var trætte, og jeg satte to friske spillere ind.

Seneste artikler...