Ancelotti: En fantastisk præstation og et fair resultat
Real Madrid var bagude i to omgange i går aftes mod Manchester City, men kampen sluttede uafgjort 3-3, og efterfølgende evaluerede Carlo Ancelotti på følgende vis:
- Det var en utrolig kamp. Der var så meget kvalitet på banen, to ekstraordinære hold. Vi er tilfredse med, hvordan vi spillede, og vi håber på en gentagelse på deres bane. Vi kunne have vundet ved 2-1 og tabt ved 2-3. Det var et fair resultat med hensyn til, hvad de to hold viste i kampen. Jeg var virkelig tilfreds med, hvordan alle spillede. Jeg var især imponeret over personligheden, modet, vores ønske om at presse højt og gøre det ubehageligt for City så længe som muligt.
- Vi leverede en fantastisk præstation, det var en hårdt kæmpet kamp. Vi startede virkelig dårligt og indkasserede det tidlige mål. Bagefter udførte holdet presspillet virkelig godt, vi vandt mange bolde og angreb godt på omstillingerne. Vi kunne have vundet, vi havde chancer for at gøre det til 3-1. De scorede to fantastiske mål, men vi viste ønsket og engagementet for at komme tilbage i kampen og udligne. Nu har vi ulempen ved at spille ude, men vi kan levere en gentagelse af, hvad vi så her i dag.
Om fansene på Bernabéu:
- De får altid det lille ekstra ud af os. De hjælper os med at præstere vores allerbedste. Vi formåede det i dag, og vi er sikre på, at vi kan give mere af det samme i returkampen. Jeg vil opfordre dem til at have tro på holdet, som altid, for det har vi. Det ideelle havde været at tage en lille fordel med ind i returkampen, men det ville ikke have ændret vores tilgang meget.
- Jeg elsker atmosfæren på Bernabéu, fans, der hjælper, driver os frem og nyder at se deres hold. Vi er glade for vores stadion og hjemmepublikum.
Om sine taktiske dispositioner:
- Vi gik ind til kampen anderledes end normalt. Vi presser normalt ikke én til én, men det gjorde vi i aften. Det fungerede rigtig godt, vi vandt bolden tilbage gang på gang. Derefter skal du falde dybere og udnytte omstillingerne. Vi havde en chance til Bellingham og en anden til Vinícius, der kunne have endt bedre.
- Ved at sætte Rodrygo ud på venstrefløjen håbede jeg at udnytte hans gode løb. Jeg bad Vinícius om at spille lidt mere centralt med Rodrygo på venstrefløjen. De arbejdede begge virkelig hårdt.
Om Bellingham:
- Han scorede ikke, men vi fik tre mål. Gutterne oppe foran arbejdede fantastisk: tre mål af topkvalitet, og de leverede alle en god indsats. Det er derfor, de ikke var så friske, som de ofte er. De ydede virkelig en indsats defensivt, og det hjalp os med at have god kontrol over kampen.
Om at erstatte karantæneramte Tchouaméni i returkampen:
- Enten Nacho eller Militão vil spille. Det må være planen til returkampen.
Om udskiftningerne:
- Det var svært at lave ændringer, fordi jeg ikke ønskede at ændre vores tilgang til kampen. Jeg ændrede på tingene, da vi indkasserede de to mål, for at tilføre lidt mere energi. Lunin lavede næsten ingen redninger, du kan godt indkassere skud udefra mod et hold som City, og de fandt kassen med deres to forsøg.