Guardiola enig med Cruyff: Held findes ikke

Der stod Manchester City på det meste af spillet i går, men der står Real Madrid på semifinale-deltagerne i Champions League og efter kampen ville Manchester City-træner ikke høre tale om, at Real Madrid var heldige med at komme videre.

Han sagde følgende:
- Jeg vil gerne lykønske Real Madrid med deres evne til at forsvare og modstå til et sidste, de gjorde det rigtig godt og vi fik ikke fuldendt de sidste detaljer med at lave mål. Som træner kan jeg dog kun bede mine spillere om at spille, som de gjorde. Johan Cruyff sagde, at held ikke eksisterer og jeg er enig. Vi lavede ikke mål nok. Vi gjorde hvad vi kunne for at score dem, men sikke en forbandet måde at ryge ud på i dag. Man kan ikke altid vinde.

Real Madrid står nu over for en europæisk El Clásico, når Bayern München venter i et opgør om at nå finalen til en kamp mod enten Dortmund eller Paris SG.

Log-på for at kommentere


Estadio Santiago Bernabéu's profilbillede
Estadio Santiago Bernabéu svaret på emne: #1 1 måned 8 timer siden
​Josep Guardiola er blevet 2 % mere sympatisk for hvert år har han været væk fra Barcelona.
Vinícius's profilbillede
Vinícius svaret på emne: #2 1 måned 14 timer siden
Pep fremstår jo efterhånden helt sympatisk når han forholder sig objektivt til kampene, og kan kontrollere sine følelser. Han er noget mere afdæmpet og kontrolleret i sine udtalelser i City. Det står i kontrast til Barca, hvor de spiller meget med følelserne uden på tøjet, og dét er til tider en ulempe og de bliver for overtændte, som fx da Xavi blev smidt ud i forgårs. Det gælder om at finde det rette spændings/tændingsniveau og dér er er Ancelotti i min optik verdens bedste - Xavi er en af de dårligste. Objektivt set har Pep desuden ret. Han kunne næppe sætte sit hold anderledes op til kampene.

Seneste artikler...