Madridista

Ancelotti: Vinícius er på et enormt godt stadie af sin karriere

Real Madrid vandt på overbevisende vis med 5-0 imod Alavés tirsdag aften, og vi har samlet Ancelottis vigtigste udtalelser efter kampen.

Om Vinícius:
- Målene, han har scoret med én berøring, viser, at han har forbedret sig meget. Han laver også fantastiske løb og er på et enormt godt stadie i sin karriere. Han er meget tæt på endnu en Champions League, og jeg tror ikke, han kan gøre det bedre end det.

Om blikket henimod Champions League-finalen:
- Courtois har klaret sig rigtig godt og udvikler sig fint, ligesom Militão. Vi er sikre på, at vi vil være på vores bedste den 1. juni. Truppen er motiveret, fokuseret og i god form. Det er vigtigt at hvile denne uge og forberede sig godt til Champions League-finalen i de næste to uger.

Om målmandssituationen:
- Situationen er klar. Jeg skal give minutter til Lunin, og i de to kampe, vi har tilbage, vil én blive spillet af Lunin og den anden af Courtois.

Om Kroos’ fremtid:
- Klubben er ikke nervøs, jeg er ikke nervøs, og Toni er ikke nervøs. Vores mål er den 1. juni, og dette er et sekundært spørgsmål. Efter det skal de interesserede parter tale om det. Vi tænker alle på én ting, og det er at vinde Champions League.

Om hvorvidt Kroos er en kandidat til Ballon d'Or:
- Alt kan ske. Der er vigtige turneringer om sommeren. Kroos har chancen med Tyskland for at vinde EM og lave doublen med Champions League, inklusive ligaen. Så hvorfor ikke? Han kan kæmpe for at vinde den.

Om Arda Güler:
- Vi er meget glade for de unge spillere. Hele klubben, staben og trænerstaben er meget glade for ham, fordi han er den yngste. Han udvikler sig rigtig godt, han har en gave, og det er at score mål. Güler elsker at have bolden for sine fødder. Vi er begejstrede for, at han er her, og at han vil være med os i fremtiden.

Om Bellingham:
- Defensivt beder vi ham om at lave mere arbejde sammenlignet med Vinícius. Så skifter de på fløjen. Det er en rolle, han kan lide, fordi han ikke kan lide at spille for langt oppe. Han foretrækker at være mere involveret i spillet og er mere komfortabel der. Han hjælper os meget og har mere defensiv kvalitet end Vinícius og Rodrygo. Det er godt for os, når det handler om at forsvare, at han er på ydersiden, fordi han hjælper Mendy på kanten.

Om forberedelsen i de kommende uger:
- Carvajal fik et stempling på foden, og det er ingenting. Vi ønsker at have tempo, momentum, motivation, fortsætte med at spille godt og give minutter til spillerne. Det er den bedste måde at forberede sig til finalen på. Nu skal vi koble af, spille de næste to kampe og være på vores bedste den 1. juni.

Om behovet for hvile:
- Jeg vil hvile ligesom spillerne. Finalen nærmer sig. Vi har to uger tilbage, vi vil arbejde mere på det fysiske niveau i næste uge, og den følgende uge vil vi sænke arbejdsbyrden og fokusere på det taktiske niveau. Det er vigtigt denne uge at fokusere på hvile.

Seneste artikler...