Ancelotti: Courtois på vej til at blive verdens bedste igen
Ren sportsligt er der ikke meget nyt under solen forud for ligakampene for tiden, men Carlo Ancelotti fandt alligevel et par interessante udtalelser frem på dagens pressemøde forud for Villarreal-kampen i morgen aften.
Generelt om kampen:
- Vi ser denne kamp som forberedelse til finalen den 1. juni. Vi rejser med hele truppen og tager kampen seriøst for at opretholde vores rytme og gode holdånd. Villarreal har meget på spil i denne kamp, og vores mål er at fastholde vores gode dynamik. Jeg er ikke i tvivl om, hvad vi skal gøre frem til den 1. juni. Vi skal forsøge at forberede hele truppen og alle spillerne bedst muligt. Derefter træffer vi de rette beslutninger for at vinde kampen. Vi har ingen tvivl; vi har haft denne uge til at hvile, og nu har vi to uger til at gøre holdet klar til finalen.
Om Kroos’ og Modric’ fremtid:
Det går op og ned med rygterne om hvorvidt, begge eller den ene af Kroos og Modric tager en sæson mere i Real Madrid, og Ancelotti gav sit besyv med på følgende manér:
- Jeg er altid optimistisk. De emner, I taler om, er sekundære og tæller ikke for os i øjeblikket. Vi er fokuseret på det, vi skal gøre, inklusive de to resterende ligakampe. Vi taler om fremtiden efter finalen. Jeg har aldrig haft problemer med Modrić, for ud over at han er en topspiller, en af de bedste midtbanespillere i verden, er han en endnu bedre person. Vi har aldrig haft problemer, fordi vi respekterer hinanden meget.
Om målmandssituationen:
- For mig er der ingen debat. Lunin har haft en fantastisk sæson og har hjulpet os meget med at nå finalen, og Courtois er ved at blive den bedste i verden igen. Lunin spiller i morgen.
Ancelotti siger det måske lidt mellem linjerne… for det er vel svært at spille en Champions League-finalen uden verdens bedste keeper på mål, hvis du har muligheden for det? Men heldigvis lader det ikke til, at Kepa død og pine skal have en kamp mere fra start. Måske det bliver til et anerkendelsesindhop og et tak for nu.
Om Kroos:
Ancelotti blev noget besynderligt bedt om at beskrive Kroos som person, og svaret var også i den spøjse ende:
- Som person er han meget tysk, ligesom jeg føler mig meget tysk i den henseende. Jeg taler ikke meget, jeg foretrækker at lytte, og jeg tror, han er sådan. Når han har noget at sige, gør han det klart. Han er også en person med få tvivl, ret klar, ærlig og oprigtig. Det er en personlighed, jeg kan lide, fordi jeg også føler mig lidt tysk.
Om Militãos chancer for at starte inde i Champions League-finalen:
- Ud fra det, jeg har set i de seneste kampe, er han meget tæt på at være 100%. Han har forbedret sig meget og mangler kun minutter, hvilket han får nu. Han spiller også i morgen. Jeg ser ham som værende meget tæt på sit bedste niveau, og han er helt klart en mulighed til finalen.
Om sæbeoperaen med Xavi som en af hovedpersonerne på den spanske østkyst sagde Ancelotti:
- Det er meget kompliceret at udtale sig om emnet. Det eneste, jeg kan sige, er, at jeg har stor respekt for Xavi, først som person og derefter som træner. Det arbejde, han har gjort siden han kom til Barcelona, har været rigtig godt efter min mening. Jeg ønsker ham alt det bedste i fremtiden.