Champions League-finale: Madridista.dk's forudsigelser
Der er Champions League-finale i aften, og i den forbindelse har holdet fra Madridista.dk forsøgt at gøre sig kloge på, hvad der kommer til at ske. Røven er sat i klaskehøjde, når vi gætter på kampens resultat, første målscorer, samt tre ting der sker i kampen.
Ciffertips:
Daniel:
1-4 - Dortmund står vist først.
Christian:
2-0 til Real Madrid.
Oscar:
3-0 til Real Madrid.
Jesper:
3-0 til Real Madrid.
Malthe:
2-0 til Real Madrid.
Nicklas:
3-1 til Real Madrid.
Første målscorer:
Daniel:
Vini Jr. - det er et håb, det er en drøm.
Christian:
Toni Kroos efter en lille time og så lukker Modric ballet. Hvordan kan det gå anderledes på den sidste aften, hvor historiens bedste midtbaneduo rammer en fodboldbane sammen.
Oscar:
Jude Bellingham.
Jesper:
Vini Jr.
Malthe:
Rodrygo.
Nicklas:
Vini Jr.
3 ting der sker i kampen:
Daniel:
1) Dortmund skaber ikke mere end 5 skud indenfor målrammen.
- Jeg mener, vi har alle kompetencerne defensivt til at stække Dortmunds styrker i omstillingsfasen, men også på standardsituationerne. Courtois er tilbage og kan pille det meste, og så nærer jeg stor tillid til Rüdigers luftspil.
2) Vini Jr. sikrer sig en Ballon d’Or på sin præstation i denne kamp.
- Det er et meget spekulativt statement, men jeg tror (måske snarere håber), han bliver kampens helt store oplevelse. EM kommer ikke til at have indflydelse på Ballon d’Or efter denne kamp af Vini Jr.
- Og fordi det bliver meget i gisnings-genren, så går jeg sgu med, at han banker to kasser ind og lægger op til en enkelt, ligesom han kommer til at drive gæk med Dortmunds defensiv… lad os sige 6 vellykkede driblinger. Så er der tal på.
3) Arda Güler scorer!
- Jeg går linen ud for man skal jo differentiere sig fra de andre. Güler kommer ind sidst i kampen og banker en enkelt ind med sin kølige venstreskøjte i en omstillingsfase.
Christian:
1) Valverde saver en tysker over efter en lille halv time og tager kampens første kort, hvorefter de ikke tør nærme sig ham igen.
2) Vinicius bliver efter kampen båret rundt på ryggen af Rüdiger, imens de to tager sig tid til at runde hele stadion.
3) Vi får rent faktisk Ancelotti at se vise følelser, når han skifter Kroos ud mod slutningen.
Oscar:
1) Rødt til Hummels.
2) Dortmund får flest hjørnespark.
3) Rodrygo scorer på frispark.
Jesper:
1) Kroos bliver udskiftet til stående ovationer fra alle på Wembley.
2) Bellingham med to assists.
3) Rodrygo scorer også.
Malthe:
1) Dortmunds chance er den solide defensiv og at undgå drabelige kontrastød fra Real Madrid, mens de selv kommer til at skulle satse på deres hurtige folk oppe foran. Real Madrid ender derfor på mindst 63% boldbesiddelse for kampen. Den krydrer vi med over 15 vellykkede lange afleveringer fra Kroos. Carvajal kommer formentlig til at få plads til højre, når meget af Dortmunds fokus formentlig skal være på Real Madrids venstreside.
2) Vinícius kommer til som minimum at matche sit antal vellykkede driblinger fra Kimmich’ begravelse på Bernabéu imod Bayern München, hvor han kom op på syv styks. Men brasilianeren kommer til at være i så overdådigt spillehumør med så stor lyst til at efterlade et indtryk på årets største klubkamp, at bestemt ikke alle driblinger lykkes – faktisk under 60% af dem.
3) Vi bliver nødt til at have en forudsigelse med Bellingham med. Lad os sige, at han kommer til at demonstrere, hvor mange facetter af spillet, han evner. Han kommer til at have mindst tre afslutninger, tacklinger og vellykkede driblinger.
Nicklas:
1) Toni Kroos laver en assists, og ved sin udskiftning genskaber han billederne fra 2017, hvor han forlod banen med knyttede næver op imod Real Madrids tilhængere. Alle på stadion rejser sig og hylder en storslået karriere.
2) Real Madrid scorer inden der er spillet 15:59.
3) Det bliver en fair spillet kamp, men den startende højre back på begge hold får gult kort. Dani Carvajal modtager et for Real Madrid, og norske Julian Ryerson får et for Dortmund.