Courtois: Aldrig sjovt at tabe til Barcelona

Thibaut Courtois spillede hele kampen, da Barcelona i nat slog Real Madrid med 2-1, og efterfølgende sagde belgieren følgende om den oplevelse:
- Vi var ret konkurrencedygtige, vi skabte chancer og arbejdede godt. Vi er aldrig glade for at tabe, men kampen kunne være gået begge veje. Det kom ned til små detaljer. Men det er pre-season, og vi arbejder stadig hårdt. Mange spillere kom på banen i de sidste 20 minutter og spillede rigtig godt. Det er det gode ved kampen, og nu skal vi fortsætte med at få minutter inden kampen mod Atalanta.

Om Real Madrids seneste debutanter, Jacobo Ramón, Rafael Obrador og Lorenzo Aguado:
- Det må være utroligt. Jeg debuterede med Genk, da jeg var 16, men at debutere for Real Madrid i den alder og foran mere end 80.000 mennesker i en Clásico må være noget særligt. De kæmpede rigtig hårdt og demonstrerede deres vilje og kvalitet.

Om sin egen form:
- Jeg har det rigtig godt. Det hjælper altid at være her fra første dag af pre-season. Jeg er skuffet over det andet mål, fordi jeg fejlvurderede opspringet en smule. Jeg ramte den ikke med hånden eller foden, det gik mellem mine ben, og så føler du dig ikke tilpas. Men det er bedre, at det sker nu end under sæsonen. Disse øjeblikke er tidspunkter til at lære som målmand. Jeg føler mig godt tilpas med mit målmandsspil, og jeg har spillet godt med fødderne, hvilket er det, som træneren og Llopis (målmandstræner, red.) beder mig om at gøre.

Om Andriy Lunin, der fortsat ikke er nogen afklaring omkring:
- Alle skal vælge det, de mener er bedst for dem. Jeg er ikke den, der skal beslutte for ham. Sidste sæson spillede han meget, og han vil fortsætte med at spille. Alle skal beslutte for sig selv. Jeg valgte min vej for mange år siden, og han skal vælge sin for at få det bedste ud af sin karriere. Han er en fantastisk målmand og fortjener det bedste.

Om nederlagende i pre-season:
- Vi spiller kampe, der er interessante for fansene i pre-season. Stadion er fyldt, når Real Madrid spiller. Vi kan aldrig lide at tabe mod Barcelona, selvom det er pre-season, men når det tæller, er det under sæsonen. Både de unge spillere og de erfarne spillere var involveret i denne kamp, både for os og for dem. Vi får se, når sæsonen starter.

Om Endrick:
- Han er ikke særlig stor, men han har meget stærke ben. Hvis han bliver sparket, vil han blive stående. Han har også meget kraft i sit skud. Jeg ved ikke, om han er lidt nervøs, men han kommer til at finde sine holdkammerater på banen, og han vil blive bedre og bedre.

Seneste artikler...