Ancelotti med glimt i øjet: Bellingham skuffede mig
Carlo Ancelotti er i højt humør på trods af to nederlag i træningskampene i USA og på pressemødet efter El Clásico-kampen fik man et fint bevis på hans gode omgang med den fremmødte presse og med spillertruppen.
Det skete, da han blev spurgt, om han er i kontakt med de spillere, som endnu ikke er vendt tilbage fra ferie og her svarede han med et glimt i øjet:
- Jeg er i kontakt med dem………men i går skuffede Bellingham mig, fordi han ikke tog telefonen. Jeg fortalte det til Vinícius, som ringede til ham og så tog han den med det samme. Jeg fik telefonen og kunne tale med ham. Så der er styr på alt.
Carlo Ancelotti mangler fortsat at få Carvajal, Mendy, Tchouaméni, Camavinga, Mbappé og altså Bellingham tilbage, men de er alle klar til finalen i den europæiske Super Cup, forklarer Ancelotti:
- Hver spiller får udleveret en specifik plan, som de skal arbejde ud fra 15 dage før de møder ind til første træning. Det er ikke, som da jeg spillede, hvor vi holdt en måneds ferie og kom tykke tilbage.
På pressemødet bebudede Ancelotti i øvrigt, at de spillere, som vandt CL-finalen også får lov til at starte inde i finalen om den europæiske Super Cup og her skal han så finde afløsere for Nacho og Kroos, som ikke længere er i truppen.