Vinícius: Håber jeg kan udrette store ting sammen med Mbappé
Vinícius har været et smut forbi Realmadridtv for at snakke om typiske emner under optaktssæsonen som form, forventninger og nye holdkammerater.
Han lagde ud med at sige:
- Jeg har det godt og er glad for at være tilbage sammen med hele holdet, staben og de folk, der arbejder med os. Nu skal vi fokusere, fordi den første kamp allerede er som en finale. Vi forbereder os og venter på de resterende spillere, så denne sæson kan blive ligesom den sidste. Jeg træner altid meget, så jeg kan komme tilbage på det niveau, jeg var på sidste sæson. Vi har ikke så mange dage, fordi vi har en stor kamp den 14., og så starter ligaen, men vi er klar til det.
Om sin ferie:
- Jeg kunne træne meget og gøre mange ting for at nå et godt niveau. Jeg er stadig ikke helt tilbage, hvor jeg var før, men vi arbejder på at undgå skader i løbet af sæsonen, så vi altid kan være på vores bedste.
Om sine personlige mål:
- At vinde flere trofæer end sidste sæson, score flere mål, lave flere assists og fortsætte med at udvikle mig, fordi jeg kun er 24 år gammel. Jeg har været her i seks år nu, men jeg bliver aldrig træt af at se Modrić spille et år mere og lære af ham og alle de andre spillere.
Om udsigten til at skulle spille med Mbappé:
- Det bliver fantastisk, jeg håber, vi kan udrette store ting. Vi skal tage os af ham og gøre alt, hvad vi kan, for at hjælpe ham med at tilpasse sig hurtigt. Det er altid svært at komme til en ny klub, men vi gjorde det med Bellingham, som ankom sidste sæson og var fantastisk.
Om Endrick
- Han er meget ung, men han er fokuseret og ved, at han kan hjælpe os, når vi har brug for ham.
Om turen til USA:
- Jeg elsker at være her, jeg elsker at spille her, fordi vi ikke altid får mulighed for at spille her. Det er godt at være tæt på fansene, som støtter os i hver by. I USA følger folk ikke fodbold så meget, men Real Madrid er på et andet niveau. Uanset hvor vi går hen, har vi mange fans og folk, der gerne vil se os tæt på. Det er det, der følger med, når man spiller for verdens største klub.