Real Madrid sluttede USA-tur med sejr
Real Madrid sluttede USA-turen af med en fortjent sejr på 2-1 over Chelsea.
Opgøret på Bank of America Stadium i Charlotte blev en åben affære med gode muligheder i begge ender af banen og med et par forsvar, der ikke er helt afstemt endnu og det udnyttede Real Madrid til at bringe sig foran med 2-0 inden for de første 27 minutter.
Først var det Dani Ceballos, der dukkede op ved fjerneste stolpe og prikkede et indlæg fra Brahim forbi danske Filip Jørgensen. Det var efter 19 minutters spil. Otte minutter senere blev det så 2-0, da Vinícius med en genial stikning sendte Brahim afsted i dybden og marokkaneren rundede let Filip Jørgensen og scorede fra en meget spids vinkel.
Herfra lignede det egentlig en stille og rolig aften, men seks minutter før pausen, tillod Fran García alligevel lidt spænding i kampen, da han ved fjerneste stolpe dukkede sig ved et indlæg og tillod Madueke at stige til vejrs og heade bolden i mål. Den aktion bragte ikke Fran García tættere på mere spilletid i den kommende sæson.
Anden halvleg kom til at være kendetegnet ved en masse indskiftninger, for Real Madrids vedkommende for at spare spillere forud for næste uges vigtige kamp om den europæiske Super Cup og det positive for Real Madrid er, at man nu returnerer til Spanien uden skader og er klar til at indlemme folk som Carvajal, Mendy, Camavinga, Tchouaméni, Fede Valverde, Bellingham og Mbappé.
Real Madrids hold: Courtois (Lunin, 46. min.), Lucas Vázquez, Militao (Asencio, 66. min.), Rüdiger (Jacobo, 78. min.), Fran García, Mario Martin, Modric, Ceballos, Rodrygo (Latasa, 66. min.), Vinícius (Nico Paz, 66. min.), Brahim (Obrador, 78. min.).