Ancelotti: Vi har en ung trup med en utrolig fremtid
Sæsonens første af syv trofæer er på spil for Real Madrid onsdag aften, og Carlo Ancelotti har til UEFAs mediekanaler udtalt sig om det forestående opgør med Atalanta.
Han skitserede opgaven således:
- Den Europæiske Super Cup bliver hård, som den altid er, fordi det er lige i starten af sæsonen, og spillerne har ikke haft lang tid til at forberede sig til kampen. Men vi går ind til den fulde af selvtillid og tiltro samtidig med, at vi er bevidste om udfordringerne. Vi har stor respekt for dem som hold, men vi håber, at vi kan gå ind til opgøret i den bedst mulige form.
Om Kylian Mbappé, der ser frem til sine første minutter i en Real Madrid-trøje:
- Mbappé vil bringe sin kvalitet, såvel som sin tilgang og disciplin. Alle i Real Madrid er begejstrede for at have ham her. Fansene, klubben, spillerne... Vi er sikre på, at han bliver fantastisk.
Om holdets fremtid:
- Jeg nyder virkelig at arbejde med Güler og Endrick, fordi de lærer meget hurtigt. De er altid så modtagelige over for instruktioner. De er ivrige efter at vokse og blive bedre. Det er interessant, at Vinicíus, Rodrygo, Camavinga og Bellingham ikke betragtes som unge spillere. Vi har en ung trup med en utrolig fremtid. Det vil afhænge af dem, deres evne til at holde sammen og opbygge en stærk gruppe. I sidste ende er det gruppen, holdet, der vinder tingene.
Om Champions League:
- Jeg er et godt sted, i en stor klub med fantastiske spillere. Jeg har et vidunderligt forhold til Champions League. Den har givet mig så meget glæde. Den har givet mig meget succes og selvfølgelig nogle skuffelser. Man kan ikke vinde det hele. Men det er fair at sige, at Champions League har givet mig mere, end jeg har givet den.