Ancelotti: Det er en ære at træne dette hold
Real Madrid begyndte sæsonen med en sejr og et trofæ, da Atalanta blev besejret onsdag aften, og efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende:
- Jeg er meget glad. Det er en ære og et privilegium at træne dette hold, og vi gjorde det godt i dag. Det var en svær kamp i første halvleg, fordi Atalanta spillede rigtig godt. De var meget stærke i duellerne, og vi havde det svært. Men så snart kampen åbnede sig lidt, kunne man se den kvalitet, vi har i angrebet.
- Mbappé har en utrolig kvalitet. Han arbejdede godt, kombinerede med sine holdkammerater og arbejdede hårdt i forsvaret. Holdet spillede ikke godt i første halvleg, men de arbejdede rigtig godt defensivt, og det var det vigtige. Da der kom mere plads, blev det lettere for os. Alle angriberne som Bellingham, Vini og Rodrygo bidrog. Holdet spillede rigtig godt i anden halvleg.
Ancelotti kom også med følgende sammenligning med det Real Madrid-hold, han havde for ti år siden:
- Jeg talte om det i går med staben, da vi sammenlignede med 2014-holdet, men det er meget kompliceret. I 2014 var holdet fantastisk med Cristiano (Ronaldo, red.), Benzema og Bale; det var en enestående offensiv trio. Hvad der ikke ændrer sig i denne klub, er kvaliteten af holdet. Vi havde det i 2014, og vi har det igen ti år senere.
Om midtbanen:
- Bellingham, Valverde og Tchouaméni gjorde et godt stykke arbejde. Det var en meget anderledes kamp med mange dueller og én-mod-én-situationer; det var svært at være overlegen. Vi tænkte på at spille mere vertikalt og spille bolde bag modstanderens forsvar. Første halvleg gik ikke godt, men bagefter fik vi mere plads og flere chancer. Alle tre spillede rigtig godt, især defensivt, og gav holdet balance bagtil.
Om Camavinga, der meldes ude halvanden måde med en knæskade:
- Jeg var i tvivl om, at han ville spille, men desværre blev han skadet. Jeg håber, han kommer sig hurtigt, fordi han er meget vigtig for os. Han havde muligheden for at spille, men han blev skadet og kunne ikke spille.
Om Alaba:
- Han gør fremskridt og knokler individuelt, og knæet reagerer godt. Vi skal tage det roligt, fordi det var en alvorlig skade. Vi regner med, at han begynder at løbe inden for de næste par dage, og forhåbentlig vil han snart være til rådighed.