Bellingham: Ligeglad med hvor jeg spiller

Jude Bellingham blev ganske fortjent kåret som kampens spiller i går aftes efter at have haft tredje- og næstsidste fod på de to mål. Efter kampen blev han bl.a. spurgt ind til sin position på banen, der var længere tilbage end i sidste sæson, og her lød svaret fra den altid udadvendte og velformulerede englænder:
- Jeg er ligeglad med, hvor jeg spiller. Jeg var heller ikke angriber sidste år. I dag bevægede jeg mig lidt til venstre, men fodbold er flydende. Jeg føler mig godt tilpas i enhver position, så længe jeg kan hjælpe mit hold. Det er nemmere at score mål, hvis jeg spiller tættere på målet, men måske skal jeg tilpasse mig denne sæson. Det er fint med mig, jeg vil bare gerne præstere godt.

Om sin nye holdkammerat Kylian Mbappé lød det:
- Han er utrolig. Jeg syntes, han var fantastisk før, men nu hvor jeg kan spille med ham, kan jeg virkelig sætte pris på hans detaljer, hans fart, hans kvalitet, og hvor hårdt han arbejder. Han er en leder på banen. Der har været meget snak i lang tid om, at han skulle komme hertil, så det føles som om, han har været med os endnu længere. Det er et fantastisk omklædningsrum, og vi vil få ham til at føle sig velkommen, som vi har gjort med alle andre.

Bellignham virker i øvrigt til, heldigvis, at være i bedring oven på sin skulderskade:
- Jeg har det godt. Jeg arbejdede meget i optaktssæsonen. Beskyttelsen, jeg havde på, var for en sikkerheds skyld, fordi det generede mig mod slutningen af sæsonen, så det hjalp mig at have den på. Jeg må have tillid til det arbejde, jeg laver med Pintus og resten af trænerstaben og fitness-trænerne. De er topprofessionelle. Alt kan ske i fodbold, og det vil vi tale om med klubben. Lige nu vil jeg fokusere på at spille fodbold så godt som muligt.

Seneste artikler...